debatt Postat 31 december 2010 Postat 31 december 2010 Finns det möjlighet att skriva ut med egen bläckstråleskrivare på cdr och få det blankt? Jag har provat på ett par olika cd-skivor men det blir matt liksom. Är det då man måste ha Lightscribe eller vad det heter? 😕
Jetblack Postat 31 december 2010 Postat 31 december 2010 (redigerat) Finns det möjlighet att skriva ut med egen bläckstråleskrivare på cdr och få det blankt? Jag har provat på ett par olika cd-skivor men det blir matt liksom. Är det då man måste ha Lightscribe eller vad det heter? 😕 Vet inte alls hur det fungerar med bläckstråleskrivare och cd-r, men för att kunna använda Lightscribe måste man ha en brännare som har stöd för det, samt kompatibla skivor som kan brännas på ovansidan (det står "Lightscribe" tydligt på förpackningen). Resultatet med Lightscribe blir helt okej (dock i gråskala), men det tar ungefär 20 minuter att bränna med sådan kontrast att motivet blir tydligt (och då är det bara motivet som bränns, det går inte att bränna data och motiv samtidigt, eftersom man måste vända på skivan). Edit: stavfel. Redigerat 31 december 2010 av Jetblack
Jetblack Postat 31 december 2010 Postat 31 december 2010 Finns det möjlighet att skriva ut med egen bläckstråleskrivare på cdr och få det blankt? Jag har provat på ett par olika cd-skivor men det blir matt liksom. Är det då man måste ha Lightscribe eller vad det heter? 😕 Förlåt, såg nu att jag inte riktigt svarade på din fråga. Lightscribe-skivor är matta, och blir tyvärr inte blanka när man skriver ut på dem =/
debatt Postat 31 december 2010 Trådstartare Postat 31 december 2010 (redigerat) Mmm... och jag vet att man måste ha både en speciell cd-brännare då och speciella skivor. Nånstans på Nätet läste jag att man kan spraja på skivorna för att få glansen, men jag tycker inte att de blev blanka då heller, när jag provade. Jag har enbart testat på cdr med vit matt printsida, men det finns ju sådana cdr med silvrig ovansida där man tydligen ska kunna skriva ut på. Hur nu det går till...? Nån som testat? Hur fastnar bläcket på dem? Nån slags högglans att lägga på efteråt borde fungera, tycker konstnären vid min sida. 😕 Redigerat 1 januari 2011 av debatt
Jetblack Postat 1 januari 2011 Postat 1 januari 2011 Måste fråga, krävs det någon speciell sorts bläckstråleskrivare för att skriva ut på cd-r? Har faktiskt aldrig gjort det någon gång.
debatt Postat 1 januari 2011 Trådstartare Postat 1 januari 2011 (redigerat) Måste fråga, krävs det någon speciell sorts bläckstråleskrivare för att skriva ut på cd-r? Har faktiskt aldrig gjort det någon gång. Det som krävs är att bläckstråleskrivaren har en insats där du kan lägga cd-skivan som det ska skrivas på. Många av dagens bläckstråleskrivare har det. Min gamla Canon BJC-4550 har inte det, men min nyare Canon PiXMA ip5000 har det. Det finns traditionella cdr-skivor med matt vit skrivbar sida, men även blankare varianter i vitt och silver. MultiBurn, Verbatim, Taiyo Yuden är sådana som har blanka cdr, så den skrivbara sidan blir blank. Redigerat 1 januari 2011 av debatt
debatt Postat 1 januari 2011 Trådstartare Postat 1 januari 2011 Länk ??? mediaProStore MultiBurn Verbatim Taiyo Yuden
nattvaktaren Postat 7 januari 2011 Postat 7 januari 2011 Jag har hittat såna nu. Det fanns. Starta en ny tråd! "Jag har hittat blanka cdr-skivor! Finns det rutiga?"
Sakenjag Postat 9 januari 2011 Postat 9 januari 2011 Debatt? Är det din Duesenberg starplayer TV? Hur är den? Dregglat lite över en sådan ett tag nu.. 🙂
debatt Postat 9 januari 2011 Trådstartare Postat 9 januari 2011 Debatt? Är det din Duesenberg starplayer TV? Hur är den? Dregglat lite över en sådan ett tag nu.. 🙂 Nej, om det ändå vore så väl ändå. Drömmer alltjämt om en riktigt fin gitarr. 🙂 Hörde klipp från den på YouTube och har testat den där krokoliknande Duesenberg Outlaw på Gitarrmässan en gång. Brinks Musik, Harris Musik är såna man kan kontakta när det gäller det märket. Ron Wood körde med den gula, men den finns även i pärlemorvit och smaragdgrön. 30 papp f.ö. Duesenberg
Sakenjag Postat 9 januari 2011 Postat 9 januari 2011 Jo jag har testat den lite på mässor och så.. menmen.. vi får se hur det blir 🙂
debatt Postat 21 januari 2011 Trådstartare Postat 21 januari 2011 Så värst blanka är de väl ändå inte eller? 😕
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.