pxm Postat 30 december 2010 Postat 30 december 2010 Jag fick detta mail från en vän:::: När jag spelar in ett spår medan jag lyssnar på det förra så blir det lite fördröjning typ. Alltså.. Jag har spelat in synth och sjunger till nu.. Men sången hamnar lite efter och jag försöker flytta på spåret så att det ska passa men det går liksom inte att flytta precis rätt. den hoppar pyttelite för långt varje gång. Har jag missat någon inställning eller något? Et är något problem med latencyn i cubase AI 4 tror jag men jag vet inte hur man ställer in det... läser hjälpavsnitten för fullt men har inte hittat något i användbart ännu. någon som kan hjälpa oss ???
Lundin Postat 31 december 2010 Postat 31 december 2010 (redigerat) Latency blir svårt att göra något åt om inte ditt / ert ljudkort klarar av låga värden men om det nu gör det är det i Devices/device setup du justerar detta, alternativt i en extern kontrollmjukvara för ljudkortet. Angående att ljudfilerna "hoppar i små steg": Klicka bort "snap to grid" så ska det funka, det låter som du har ett kvantiseringsvärde inställt på någon rytmindelning som 16-delar eller liknande, har du inte redigerat tagningarna att starta exakt (på sample-nivå) går det inte att få till timingen rätt med denna funktion påslagen... hur mycket ni än vill. Lycka till Redigerat 31 december 2010 av Lundin
Claes Holmerup Postat 31 december 2010 Postat 31 december 2010 System Timestamp behöver nog aktiveras... Finns omnämnt i den klistrade tråden om emulerade portar. 🙂
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.