Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej! jag fundera på att köpa en avid Mbox 3 Pro med Pro tools 8 LE. Jag har inte vågat att införskaffa en sån här pga att jag aldrig hållt på med studio och sånt innan. men jag undrar bara om min dator klara av att köra allt detta. Jag har en PC en HP Pavilion med 2,9 GHz Triple core AMD Athlon II X3 435 processor, 4GB RAM, Radeon HD5450, 1GB grafikminne, 750 gb Hårddisk, Windows 7 Home Premium 64-bit. och så undrar jag om jag måste köpa rediga studio högtalare eller om det funkar att köra med sina data högtalare? Har Logitech Z-4i 2.1. här har ni länk till mboxen och högtalarna:http://www.jam.se/studio/ljudkort/A51048/ http://www.pricerunner.se/pi/267-464926/MP3-och-PC-hoegtalare/Logitech-Z-4i-2.1-produktinformation

Är väldigt tacksam om någon kan hjälpa mig. Är väldigt nybörjare på det här.

Annons
Postat (redigerat)

Hej!

Du kan läsa mer här: http://www.avid.com/US/products/Pro-Tools-Mbox-Pro/system-requirements

Det är ju inte så där jättemycket information, men det verkar ju som din dator skulle kunna funka, om du har Firewire på den.

Pro Tools-ljudkorten är väl iofs lite kinkiga med vilka FW-kort som sitter i datorn.

Kanske någon annan som vet?

Mvh/

Redigerat av Sleap
Postat

Din dator ska klara det. notera att följa installationen mycket noga. kan säga att mina erfarenheter med Windows 7 inte är så goda med pro tools 8 (eller något annat program heller för den delen 😛)

Jag har själv just beställt en MBOX 3 PRO och hoppas det inte är lika krånglig installation med Pro tools 9 som med 8an.

OBS! följer du inte instruktionerna om installationen av PT8 så kommer det resultera i brue screens och att PT hänger sig.

Postat

Okej tack för all Hjälp. Min dator saknar tyvär firewire utag men har hört att man kan skaffa ett pci kort med firewire utag i. vilket ska jag ha som fungerar bäst? kan jag använda mina högtalare som jag har eller måste man skaffa studio monitors?

Mvh///

Postat (redigerat)

Lite olika firewire chipsets funkar olika bra, texas instruments brukar dock funka bra 🙂

Och om du ska mixa så föreslår jag "riktiga" monitorer, dock om du mest ska tracka så ska det nog gå med vanliga högtalare så länge dom är någorlunda bra!

Redigerat av TimB
Postat

Jag rekommenderar ett par bättre lurar framför halvdana monitorer när det är dags att mixa. När du trackar däremot kan du köra på enklare högtalare. Ett tag, under en väldigt digitaliserad fas i mitt musicerande, trackade jag allt genom en bättre HiFi-anläggning. Det funkar det också!

Postat

rekommenderar dig igentligen att gå eller ringa till musikaffärer runt om i landet Jag rekommenderar emusic.se

Det är firewire som igentligen är bättre i dessa dagar eftersom du andvänder så mycket ström utav ljudkortet när du recordar och mastrar osv..

Jag kör själv tc electronic desktop konnekt 6 väldigt bra och billigt för fuktionerna..

sedan har ju TC också pci-express kort som är DSP kort dock, men isamband om du har ett tc ljudkort så kan du få en voucher för lite blandat tror jag ifall jag icke har fel.

Bara min tanke

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.