JJRockford Postat 30 december 2010 Postat 30 december 2010 Undrar om det är någon som skulle vara intresserad av att var stödperson när det gäller synt/keyboards/orgel för The Rockford Heroes? Vi har inte tänkt skaffa någon keyboardist, men gillar ändå att ha det på inspelningarna, och kommer även köra med det "på tape" på gigs. Känner dock att jag själv, som stått för programmerandet hittills är något begränsad. När jag lyssnar igenom det vi spelat in så känns det som om det skulle behöva hända lite mer med syntarna, men jag har ingen aning om hur jag ska bära mig åt. Skulle såklart kunna lägga några år på att lära mig spela keyboard, men med tanke på hur långt tid det tagit mig att fuska mig fram på gitarr och hur gammal jag är känns det inte som ett angenämt alternativ 🙂 De låtar vi spelat in såhär långt finns här: http://www.crown.nu/wordpress/?page_id=301 Är det någon som är intresserad av att ge det en omgång så är det bara att skriva här, pm:a eller maila, så förser jag er med vad ni önskar för material.
Desecrated Postat 30 december 2010 Postat 30 december 2010 (redigerat) Jag kanske kan hjälpa till, jag har båda hardware och software: PS: jag kanske ska nämna att jag har jobbat med band som Bulletsize, Aggregate, Deza och flertalet horrorcore band. Redigerat 1 januari 2011 av Desecrated
JJRockford Postat 1 januari 2011 Trådstartare Postat 1 januari 2011 bra drag 😄 Det gäller att inse sina brister och försöka kompensera för dem! 🙂 Jag kanske kan hjälpa till, jag har båda hardware och software: Ser det 🙂 Kan skicka över lite material att jobba med. Någon låt du hellre vill börja med än någon annan? Och vad vill du ha för material från mig? Kan ju vara allt från en version där jag plockar bort all syntar, och så får du jobba helt fritt, eller att du hellre vill ha midi-filer och inställningar för alla syntspår som dom är nu och utgå från det. Eller någonstans mittemellan? Skaffa en keyboardist! Det är förstås ett alternativ, men det är ju inte bara att ta in medlemmar hur som helst. Det är mycket som ska stämma. För oss verkar denna lösningen bättre såhär långt. D v s att få lite hjälp med keyboards på inspelningar, och sen plockar vi med oss det vi tycker behövs live "på tape". Men det kan såklart ändras om rätt person dyker upp på rätt plats.
Desecrated Postat 1 januari 2011 Postat 1 januari 2011 Ser det 🙂 Kan skicka över lite material att jobba med. Någon låt du hellre vill börja med än någon annan? Och vad vill du ha för material från mig? Kan ju vara allt från en version där jag plockar bort all syntar, och så får du jobba helt fritt, eller att du hellre vill ha midi-filer och inställningar för alla syntspår som dom är nu och utgå från det. Eller någonstans mittemellan? OM du kan skicka en ren version utan synthar, och sen en version med syntharna på så jag hör på ett ungefär vad du är ute efter så är det jätte bra. Midifiler är helt klart underlättande och snabbar upp processen. DU kan skicka en 3-4 låtar så har jag nått att börja med så får vi se om det blir en förbättring.
JJRockford Postat 2 januari 2011 Trådstartare Postat 2 januari 2011 OM du kan skicka en ren version utan synthar, och sen en version med syntharna på så jag hör på ett ungefär vad du är ute efter så är det jätte bra. Midifiler är helt klart underlättande och snabbar upp processen. DU kan skicka en 3-4 låtar så har jag nått att börja med så får vi se om det blir en förbättring. Finemang, ska fixa det inom de närmaste dagarna!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.