Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag ska spela in med två stycken mickar och har tidigare kopplat mixerbordet direkt till min bärbara MacBook Pro. Eftersom jag kopplade via 3.5 mm kabel/tele så kan jag därför inte koppla in hörlurar direkt till datorn utan för även koppla dessa via mixerbordet.

Detta är naturligtvis inte optimalt och jag tror till och med att det blir en fördröjning på ljudet.

Fråga 1: Finns det något annat sätt att göra detta på eller måste jag köpa ett ljudkort.

Fråga 2: Firewire eller USB ljudkort, fördelar nackdelar?

Tack på förhand!

Annons
Postat

egentligen ska det inte vara några problem som du kopplar

om du har hörlurarna kopplade till ditt mixerbord ska du ju inte höra någon fördröjning heller så det låter lite konstigt

latency får du först om du kopplar hörlurarna till datorn och det kan du göra om du vill med en adapter

fråga 2 tänker jag inte svara på då det finns otaliga trådar om det

Postat

Det sitter ju ett ljudkort i macen som duger till det mesta?

Någon som vet vad det är för latency-värde med ett sådant om man har koll på drivrutinerna? (Om man nu ens behöver ha koll på drivrutiner, jag vet inte så mycket om Mac).

Postat

Det sitter ju ett ljudkort i macen som duger till det mesta?

Någon som vet vad det är för latency-värde med ett sådant om man har koll på drivrutinerna? (Om man nu ens behöver ha koll på drivrutiner, jag vet inte så mycket om Mac).

man kan utan problem köra 32samples på det inbyggda kortet

Postat

Nu snackar ni ord som inte jag förstår! Jag har en ett år gammal MacBook Pro. Funkar det att köra direkt till mixerbordet tror ni?

Postat

Nu snackar ni ord som inte jag förstår! Jag har en ett år gammal MacBook Pro. Funkar det att köra direkt till mixerbordet tror ni?

det ska funka

frågan är varför du inte är nöjd som det är nu

och vad menar du med fördröjning i ditt första inlägg

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.