Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Fungerar det till windows 7 och är det prisvärt? Ska spela in gitarr och sång, så behöver egentligen max 2 kanaler. Mycket möjligt att jag i framtiden kommer vilja spela in MIDI.

Annons
Postat

Vänta en vecka så ska du få svar.

Får hem min imorgon.

Kör på W7 och 64 bitar.

Härligt. Vore trevligt om du använt något annat ljudkort också som du kan jämföra med.

HyvääSaxofonista (oregistrerad)
Postat

Jag tycker att det är väldigt prisvärt. Om man inte behöver fler in och utgångar är ljudkvaliteten superb.

Har tidigare haft ett gammalt Egosys Wamirack och ett M-Audio Firewire 410 och den stora skillnaden märker man om man kopplar in en mick. Bra preamps och inbyggt reverb o kompressor som låter kanon.

Bytte till Impact Twin då jag köpt en lite bättre mikrofon Neumann TLM102 som förtjänade bättre mickförstärkning och jag tycker inte att det behövs nån separat sådan , låter bra helt enkelt.

Används till Windows 7 pro, 64bitar med Cubase 5, 64 bitar.

Enda negativa var att de första drivrutinerna till XP inte laddade midi-drivrutinerna som gjorde att man var tvungen

starta om ljudkortet varje gång. Detta problem är nu tack o lov borta nu efter att nya uppdateringar har kommit.

Rekommenderas...

Postat (redigerat)

Har nu installerat och testat ljudkortet lite lätt.

Låter bra och har bra funktioner, gillar särskilt funktionen där val av stereo, Mono eller sida görs.

Får se hur bra compressor och eq funkar.

Lite skeptisk till att lägga sånt direkt vid inspelningen, men det är ju lätt att välja bort den funktionen.

Är mycket nöjd så här långt trots allt.

Ett plus för två hörlursuttag, ett som stänger ner utljudet och ett som funkar parallellt.

Redigerat av Robert Smedberg

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.