Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Ska köpa en ny 500 series mikpreamp till min Lunchbox och tänkte kolla om nån har några förslag på vad jag ska köpa. Mikrofonen som huvudsakligen kommer köras med den är en Manley Reference Cardioid och främst kommer det vara till Pop,Rock, och RnB -sång.

Har kikat på en Avedis Ma5 och många verkar gilla den, på listan över eventuella inköp står också en Grace Design m501 som ska vara väldigt clean i sitt sound. Någon som har några andra förslag på vad som kan tänkas vara schysst till den micken och ändamålet?

Har även kikat på en NEVE 1073lb men ingen som har fått sina än och väntad leveranstid är i februari så kan vänta med att köpa en tills dess.

tacksam för förslag!

Annons
Postat

Jo finns ju en hel uppsjö av schyssta preamps, ska höra om jag kan få låna hem några och testa. Har inte testat shadow hills men den verkar intressant även den. Nån som har testat någon av ovannämnda och kan ge lite input på hur de låter och vad de funkar bra på?

Postat

Vill gärna ha något 1073-ish. På många verkar det ju som att Ma5:an har mycket 1073-sound, har testat vintage designs 500-preamps och tyckte dom var riktigt bra så det lutar nog åt att det blir en sån eller en Ma5 samt en Grace Design m501.

Ska ringa runt lite och höra mig för imorgon och se vad folk tycker.

Postat (redigerat)

Tjena, jag kanske kan tipsa om några eftersom jag har ett gäng själv.

Ma5 tycker jag är grymt bra.

A-designs P-1 är min favo, den är ljusare än Ma5 men jäklig krispig i toppen.

BAE är fin också.

Om du är ute efter Nevestuket så kanske Vintech 573 vara något som kommer ut i dagarna.

Dock vill jag tillägga att jag inte provat tillsammans med den micken.

Redigerat av evilrocker

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.