Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hej!

Jag har spelat in ett låtskiss (består i nuläget endast av ett pianostycke) som jag har blivit väldigt förtjust i. Jag vill inte att detta ska bli ännu ett projekt som lämnas som endast en låtskiss utan vill gärna försöka utveckla detta till en hel låt.

Vad är det då jag efterfrågar? Jo, jag behöver hjälp med att skriva texten till låtskissen.

Textskrivande har alltid varit en av mina stora svagheter men jag håller på att jobba på det. Dock känner jag att denna låtskissen är lite ovanför min nivå i nuläget, textmässigt talat.

Jag ser gärna att den som hjälper mig med texten också kan spela in en demoversion av sången eftersom min sångröst endast hör hemma i duschen. Det är därför jag håller mig bakom spakarna. 😄

Men jag hjälper gärna till med låtskrivandet genom att bolla olika idéer osv.

Vad får man då för besväret? Jag kan inte erbjuda någon ekonomisk kompensation då jag endast gör detta för rent nöje. Dock får textförfattaren givetvis full cred om låten framförs live eller framförs på något annat sätt.

Låten finns att lyssna på här:

För er som inte kan lyssna via spelaren finns låten här:

Hoppas det finns någon där ute som kan hjälpa mig :rolleyes:

Även om just du inte kan/vill hjäloa mig med låttexten, kommentera gärna på låtskissen ändå.

Alla frågor är välkommna.

/Johan

Edit: Glömde skriva det, men jag ser helst att låttexten blir på engelska men det är inget krav.

Redigerat av Popskydd
Annons
Postat (redigerat)

Det kommer tyvärr ingen musik ur spelaren....

:rolleyes:

Edit: jo,flåt nu gör det det-den funkar.

Shysst låt och sköna ackord och bra spelat..Diggbar-går säkert att göra något bra utav med rätt sångare/låtskrivare, Händer mycket trevligt i den-den blir inte tråkig och den behåller sin karaktär igenom.Gillar crescendot innan slutet,dynamisk men den ger ändå ett behagligt lugn. känns välskriven.. Det skall bli spännande att höra vad du/ni gör av det här. Tror att det kan bli verkligt bra.

Redigerat av pxm
Postat

Attans! Första gången jag använt spelaren. Kanske gjorde något fel. Hur som helst så går den att lyssna på här:

Postat

Läs mitt förra inlägg igen under edit !!!!!!

• 3 veckor senare...
Postat

Hej! Jag är nyfiken på att höra melodislingan, gillar skriva texter, men den funkar inte och den verkar vara borttagen från Speedshare.

Kan du lägga upp den igen?

• Gilla 1
Postat

Hej! Jag är nyfiken på att höra melodislingan, gillar skriva texter, men den funkar inte och den verkar vara borttagen från Speedshare.

Kan du lägga upp den igen?

Hej!

Jag har lagt upp låtskissen igen. Du kan lyssna/ladda ner den här:

• 1 månad senare...
Postat

Mycket underligt, spelare på forum och andra sidor brukar alltid funka för mig. Länken funkar inte heller. Skulle du kunna posta igen eller skicka pm?

Postat

Hej Johan!

Jag vill gärna skriva ett förslag till låttext åt dig.

Du kan använda min e-post anki_65@spray.se för att skicka musiken.

Bästa hälsningar

Anki

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.