evilrocker Postat 22 december 2010 Dela Postat 22 december 2010 Har ett gäng egna samplingar i wav-format som jag skulle vilja mappa upp och kunna köra på keyboard i Pro tools med olika velocity layers osv. Är det Kontakt från Native instruments man ska skaffa då? Eller finns något billigare alternativ? Nej inte Reason. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Piccazzo Postat 22 december 2010 Dela Postat 22 december 2010 Digidesign Structure Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
drloop (oregistrerad) Postat 22 december 2010 Dela Postat 22 december 2010 Kontakt tycker jag är en grym sampler. Så den skulle jag åka på! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
evilrocker Postat 22 december 2010 Trådstartare Dela Postat 22 december 2010 Coolt! Jag har varit inne mest på Kontakt. Fast en fråga angående structure, går det att lägga velocity-baserade layers att den byter till annan sampling beroende hur hårt man trycker? Och tar den både wav och exs? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
oscarb15 Postat 22 december 2010 Dela Postat 22 december 2010 Antingen Kontakt eller structure. Jag äger båda. Ifall du bara vill spela upp dina egna samplingar så upplever jag att structure är bättre för pro tools. men planerar du att köpa ljudbibliotek så är det nog kontakt du ska satsa på. sen så kan du ju använda kontakt i andra DAWs än pro tools. structure är ju bundet till pt, men det funkar dock bättre med pro tools också Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
oscarb15 Postat 22 december 2010 Dela Postat 22 december 2010 Coolt! Jag har varit inne mest på Kontakt. Fast en fråga angående structure, går det att lägga velocity-baserade layers att den byter till annan sampling beroende hur hårt man trycker? Och tar den både wav och exs? japp. vet dock inte om den tar både wav och exs, men wav tar den Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
evilrocker Postat 22 december 2010 Trådstartare Dela Postat 22 december 2010 Fan svårt, fast just nu verkar det luta åt kontakt, har en crossgrade jag kan göra så det blir nog billigare. 🙂 Tack Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
evilrocker Postat 22 december 2010 Trådstartare Dela Postat 22 december 2010 Jo en sak till! Går det at routa olika ljud från en och samma bank till olika auxar, tex routa kick till aux1 snare till aux2 osv i structure? japp. vet dock inte om den tar både wav och exs, men wav tar den Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.