Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

hej. har precis fått motu 8pre på posten och direkt stöter jag på ett litet problem som egentligen borde va jätteenkelt att lösa men jag fattar inget.

för det första så är det inte samma cuemix som jag har fått som det som finns i manualen och helpvideon som följde med.

problemet är att stereo outen (till mina monitorer) inte reagerar på outputregeln så det är full kräm hela tiden och jag kan inte sänka på något sätt. jag har googlat och letat men hittar inget alls. finns det någon som kan hjälpa mig? och kanske har lite andra tips som inte följer med i manualen?

Cuemix fx 1.0.7 verkar det vara.

Mvh

Josef

cuemix.png

cuemix.tiff

Annons
Postat

det är cuemix till mk3 på bilden och 8pre finns bara i mk2(tror jag) så du måste installera en tidigare version av cuemix

Postat (redigerat)

jag skulle förutsätta att de skickat fel skiva men vet inte riktig;)

sitter själv på ett ultralite mk2 men har inte testat nya cuemix

Redigerat av spass
Postat

det går inte att få tag i någon annan cuemixversion på motu.com verkar det som så jag har ingen aning om vad jag ska göra

Postat

jag googlade lite och några verkar ha samma problem men inget riktigt svar

bilden ovan har ju endast de funktioner som gamla cuemix så det verkar som att de uppdaterat layouten

och det bör alltså fungera

har du verkligen installerat rätt drivrutiner?

uppdateringar hittar du under Audio Interface Software-FireWire/USB

men du måste logga in

fungerar inte volymknappen på framsidan heller?

letsleave (oregistrerad)
Postat

hej. har precis fått motu 8pre på posten och direkt stöter jag på ett litet problem som egentligen borde va jätteenkelt att lösa men jag fattar inget.

för det första så är det inte samma cuemix som jag har fått som det som finns i manualen och helpvideon som följde med.

problemet är att stereo outen (till mina monitorer) inte reagerar på outputregeln så det är full kräm hela tiden och jag kan inte sänka på något sätt. jag har googlat och letat men hittar inget alls. finns det någon som kan hjälpa mig? och kanske har lite andra tips som inte följer med i manualen?

Cuemix fx 1.0.7 verkar det vara.

Mvh

Josef

cuemix.png

har du provat att ladda ner firmware uppdateringen?

http://www.motu.com/download/download_matching_downloads.html?platform_id=2&product_id=14

scrolla ner så finns det en 8pre Firmware Update. Har själv ett 8pre och det funkar galant.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.