SannaG Postat 20 december 2010 Postat 20 december 2010 Behöver man en mick? Eller något annat hemligt jag missat? Är inte särskilt teknisk och fattar ingenting. Kan man spela in direkt i fl? Trycker på den där recordknappen brevid play/pause/stop men inget händer. Hur gör man?
pikzel Postat 20 december 2010 Postat 20 december 2010 Behöver man en mick? Eller något annat hemligt jag missat? Är inte särskilt teknisk och fattar ingenting. Kan man spela in direkt i fl? Trycker på den där recordknappen brevid play/pause/stop men inget händer. Hur gör man? Ja, du behöver ha en mic. När du klickar på recordknappen första gången får du välja vad du vill spela in. Välj audio. I ljudinställningarna kan du behöva aktivera micken. Om du använder Asio4all som ljuddrivrutin klickar du på Show ASIO panel, och klickar i rutan där det står något om Microphone. Det är lite svårt att förklara, men kika på den här videon, den borde kunna hjälpa dig: 1
Piccazzo Postat 20 december 2010 Postat 20 december 2010 (redigerat) Spela in vocals i Fl? Behöver man en mick? 😆😆😆😆 Absolut inte , det e bara att sjunga så fattar datorn det och fixar det automatiskt , den kan t.o.m skriva texten så du behöver egentligen bara mumla.Du behöver ingen gitarr heller , det e bara att låtsas spela lite i luften så fixar dator till ett häftigt riff av det automatiskt. Redigerat 20 december 2010 av Piccazzo 3
Naymari Postat 20 december 2010 Postat 20 december 2010 😆😆😆😆 Absolut inte , det e bara att sjunga så fattar datorn det och fixar det automatiskt , den kan t.o.m skriva texten så du behöver egentligen bara mumla.Du behöver ingen gitarr heller , det e bara att låtsas spela lite i luften så fixar dator till ett häftigt riff av det automatiskt. 😆
SIRR Postat 20 december 2010 Postat 20 december 2010 Behöver man en mick? Eller något annat hemligt jag missat? Grattis. Tror du ställde årets bästa fråga med den här, precis innan 2010 var slut! 😆
pikzel Postat 21 december 2010 Postat 21 december 2010 Jag förutsätter att hon menade att man kan använda datorns inbyggda mic. Men det kanske bara är jag det. 🙁
SannaG Postat 21 december 2010 Trådstartare Postat 21 december 2010 Haha, jo jag menade ifall man behövde en extern mick och att det inte räckte med datorns inbyggda som man använder vid typ skype
hegobald Postat 21 december 2010 Postat 21 december 2010 Frågan var väl inte så dum.. Har för mig att somliga av låtarna på Veronica Maggios förra album så spelades sången in med micken på hennes MacBook! 🙂 1
Uozon Postat 21 december 2010 Postat 21 december 2010 Haha, jo jag menade ifall man behövde en extern mick och att det inte räckte med datorns inbyggda som man använder vid typ skype För att uppnå högkvalité på dina ljudinspelningar av mänsklig röst, rekommenderar jag en extern mikrofon. Om du inte är så nog med kvalitén kan du använda den inbyggda, men räkna med lite brus och dylikt.
Demonproducenten Postat 21 december 2010 Postat 21 december 2010 Frågan var väl inte så dum.. Har för mig att somliga av låtarna på Veronica Maggios förra album så spelades sången in med micken på hennes MacBook! 🙂 jaså? man använder mick alltså? 2
SannaG Postat 21 december 2010 Trådstartare Postat 21 december 2010 För att uppnå högkvalité på dina ljudinspelningar av mänsklig röst, rekommenderar jag en extern mikrofon. Om du inte är så nog med kvalitén kan du använda den inbyggda, men räkna med lite brus och dylikt. Det kan jag verkligen tänka mig! Men håller mest på för skojs skull. Hur som helst, så får jag det inte att fungera? Jag har ju en inbyggd mic osv men när jag klickar "record" hörs ingenting..?
SannaG Postat 21 december 2010 Trådstartare Postat 21 december 2010 Ja, du behöver ha en mic. När du klickar på recordknappen första gången får du välja vad du vill spela in. Välj audio. I ljudinställningarna kan du behöva aktivera micken. Om du använder Asio4all som ljuddrivrutin klickar du på Show ASIO panel, och klickar i rutan där det står något om Microphone. Det är lite svårt att förklara, men kika på den här videon, den borde kunna hjälpa dig: Tack! Fattar nu! 😄
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.