Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej

Jag har nu bestämt mig för att köpa en musikdator. Jag har blivit rekommenderad att Apple är det bästa inom området. Dock har jag ingen aning om vilken av alla macar som passar mig bäst.

Jag har tänkt mig att spela in på hobbynivå och leka en del i logic. Frågan är då vilken dator som är bäst lämpad. För tror inte jag behöver en monsterdator men jag vill ändå inte uppleva problem pga. att jag valt en billigare dator.

Kom med förslag och tips vore super!!

/Oscar

Annons
Postat

Behöver du vara portabel så en macbook pro 13/15", men jag skulle vänta på den nya som kommer fram emot våren/sommaren 🙂

Om du bara ska sitta hemma och leka så funkar även den klenaste iMacen men även den kommer en ny version till våren/sommaren

Sen om du vill vara seriös och vara ut-byggnads-bar så Mac Pro men dom kostar en del!

Sen kan du ju alltid köpa en begagnad mac och lägga mer pengar på prylar 🙂

Postat

Om du köper begagnat, se till att det är TI (Texas Instruments) FW-chip i (och inte Agere/Lucent).

https://www.studio.se/index.php?showtopic=59898

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.