Jump to content
Annons

IRL i Sthlm 050128


®offe

Recommended Posts

Efter förlägna och förstulna ögonkast på främmande män runt bögringen på Centralstationen, så fick jag syn på Rockfarts oefterhärmliga hästsvans. Längst i Sverige. Gänget var samlat!

Å så här ser vi ut, nördmaffian:

studio-irl004.jpg

Rockfart ligger helt utslagen på golvet, så han fick ta kortet. Kl tre syns ®offe, därefter medurs: VaCum, Demo, Sounden, Karl och Hacke.

Nedan syns Rockfart och Demoniqus i glatt samspråk, Demo berättar bland annat att hans skjorta är sydd av pungskinn från get, som är muntuggat och handbankat till en slät och glansig yta. Vi vågade aldrig påtala de ohygieniska långa krulliga hårstråna som växte på ryggen på detta konstigt luktande klädesplagg. Rockfart sitter hela tiden och tror att det är fel på hans hörsel, men det var precis detta som Demo sa!.... 😉

studio-irl001.jpg

Ystra över att ha mottagit leverans av första ölen, gör alla det magiska tecknet! Tung efter en burk rohypnol lutar sig Sounden mot Rockfarfars späda men trygga axlar och somnar omgående. VaCum lurar i vassen...

studio-irl002.jpg

Träffen hade också en seriös sida, som representerades av ®offe och Hackeman. Vem som var vem lyckades de tyvärr aldrig enas om, innan klockan 22:30 talade båda en helt obegriplig skänska! Men mycket handlade om att de hade samma frisör! 😆

studio-irl003.jpg

Karl (till vänster nedan) såg inte ut som sin avatar, vilket de flesta var mycket besvikna över. Många sade sig ha kommit endast för att se det Alien-liknande otyget, och en del gruff och sura miner uppstod innan vi diskret pekade på Demos skjorta, och ordningen återställdes.

På bilden nedan funderar VaCum över Karls fråga:

- vill du ha den där jävla luvan nedtryckt i strupen eller upptryckt i arslet?

Som tur var hade Sounden en oöppnad burk rohypnol som vi kunde smussla ner i Karls öl, och han blev betydligt lugnare och tröttare efter en stund 😉

studio-irl005.jpg

Nar allt lugnat sig och alla tagit en öl till blev plötsligt ®offe( eller Hackeman?) stor i truten och började göra sig till. Någon hade sagt "ta dig ett glas", ....dumt nog!

studio-irl006.jpg

Ju senare på kvällen det blev, desto blötare blev Demos skjorta, och ju blötare den blev, desto konstigare luktade den. Här har sounden precis vrålat "VEM FAAN ÄTER GAMLA OSTBÅGAR HÄRINNE?", innan han inser varifrån dofterna kommer..

Demo är liiite irriterad och säger hela tiden "Talking to me? Eh? Talking to me? Eh? med italiensk brytning...

Sounden tänker: -oh shit! Hur tar jag mig härifrån?

studio-irl007.jpg

Så var plötsligt kvällen slut. I en sista dödsryckning beslutade gänget att ge Demo ett kungligt mottagande ute på gatan. (efter sitt evighetslånga toabesök) Han fick vänta på en dam som talade med Ulrik i den stora vita telefonen, och lyssnade på stora delar av samtalet, som han sedan återgav, med ljudeffekter, till sina kamraters stora glädje 😆😆😆

studio-irl008.jpg

En förtrollad afton som gav mersmak tycker jag, fantastisk blandning på människor och kunskaper, sampackat i ett myspys vi-är-ett-hemligt-sällskaps-case. Ser redan fram emot nästa träff, som torde bli Jönköping då?

Som sagt tack för en trevlig kväll mina vänner!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
studio-irl006.jpg

Vaffasen..var det mina jordnötter försvann... 😉

Ha ha, du var ju omgiven av nötter så jag trodde väl du fått nog....

Jag som dessutom bantar, säge inget till min fru, nej vänta, jag vet, det är Hackeman på bilden. Det ser man ju. Skitfula Hacke! Jag ska snacka med honom om det här!! Så gör man ju bara inte...tänk om de där nötterna som simmar i saliv nere på botten blev kvar, och du...näe förresten, jag *urk* släpper den tanken 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

NKai sätter elvakaffet i vrångstrupen.

Vilket sätt att börja söndagen på! Man glider in på sitt favoritforum och vad får man se?

En hel hoper med käcka gossar(?) som sitter och har det trevligt på ett hak i en helt annan del av sverige. Lite avundsjuk blir man. 😛 Får väl försöka pricka in jkpg-träffen om jag kommer över min krogskräck. I vilket fall som helst är det alltid lika kul att se hur folk ser ut bakom avatarerna!

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det bara jag, eller är medelåldern på IRL-träffarna något högre än i den digitala världen? 😎

Orsak och verkan. 😎

Det räcker oftast med en liten stund i det här gänget för att åldras flera år.

Själv var jag ung, förväntansfull och oförstörd när jag anmälde mig till träffen, men nu sitter jag här, bitter och skrynklig, och har just flyttat ihop med svärmor 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 år senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...