Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Har en inspelning där det knäpper till på ett ställe och undrar nu hur man får bort knäppljudet. Jag försökte zooma in ordentligt, lokalisera knastret och med pennverktyget rita om kurvan men det tycks inte gå. Så gjorde jag när jag använde Cubase men det tycks inte funka likadant i Logic. Eller?

Annons
Postat

Tycker det borde gå om du hittar det och sen gör en automation. Vet inte om det är det du menar med rita en kurva. Sitter inte i logic just nu och har lite svårt att hitta själv men du kan söka youtube eller nått om automation så borde du lösa det.

Postat

jag skulle ba klippa bort de och sen göra en jätte snabb ut och in fadening, eller trycka in automation vyn och sen rita in så att ljudet försvinner precis där.

Postat

Om det inte är allt för jobbigt är det kanske lättast att spela in det på nytt?

Har den erfarenheten att det oftast är svårt att få bort sånt.. Det kan bero på nå mobil som klickar till eller nå i den stilen.

Hoppas det löser sig.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.