rockstone Postat 14 december 2010 Dela Postat 14 december 2010 Hej, mitt band spelar låter med lite olika stämning på gurorna, vanligt vis E men även stämda i D ibland,d finns möjligtvis ingen pedal som fixar detta så man slipper byta gittar på spelningarna? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sengaia Postat 14 december 2010 Dela Postat 14 december 2010 Kolla in Morpheus Drop Tune! Har för mig att den hette nåt sånt, verkar rätt cool 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
JJRockford Postat 18 december 2010 Dela Postat 18 december 2010 Det finns, men ska det funka (nu går jag bara på recensioner jag läst, har inte testat själv) så verkar det vara ganska dyra prylar som krävs. Det enda jag överhuvudtaget kommer på så här på rak arm är att utrusta gitarren med Rolands syntmick (gk-någonting) och skaffa något av deras VG-system, t ex VG-88 eller VG-99. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
AnthonyS Postat 18 december 2010 Dela Postat 18 december 2010 Kolla in Morpheus Drop Tune! Har för mig att den hette nåt sånt, verkar rätt cool Yes, jag har en recension på den i en gammal Guitar World nånstans tror jag bestämt. Ska leta upp den och citera! JJRockford: Jag har också för mig att det behöver vara prylar av det bättre slaget för att det inte ska bli riktigt cheesy. Tror det är en av slutsatserna i recensionen till och med. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Leatherswine Postat 18 december 2010 Dela Postat 18 december 2010 Äh, köp en sån där robot-gitarr, som stämmer ner sig själv istället: http://www.gibson.com/RobotGuitar/ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Shed Postat 3 januari 2011 Dela Postat 3 januari 2011 Kolla in Morpheus Drop Tune! Har för mig att den hette nåt sånt, verkar rätt cool Jag provade en pedal för några månader sen, 99 % säker på att det var Morpheus Drop Tune. Provade inne i ett "provbås" i en musikaffär lite hastigt, men jag har för mig att den lät bra, lite svårt att avgöra nu såhär, men den var iallafall väldigt häftig. Kanske inte något man ska använda vid inspelningar, men live kan den nog fylla sitt syfte! Värt att svänga in på närmaste välsorterade butik och testa iallafall! Fast, man vill väl ha många gitarrer att skryta med på scen som gitarrist ;-)? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.