Jump to content
Annons

Tungt rack

evilrocker

Recommended Posts

Köpte ett budgetrack i plåt från Thomann, fick det idag, monterade in min hårdvara... haha

går ju fan inte att bära skiten, väger ju ton. Nä det här va ingen bra lösning alls. Jag vill

kunna släpa med mig skiten till bilen och åka till annan plats och spela in. Det som är bra med

själva lådan är ju att jag strajpat fast multikablarna på baksidan + alla andra kablar. Nä fan, är

trä lättare? Eller brukar dom vara massiva och tunga som fan också? Hjälp

post-10141-0-02045200-1292353374_thumb.jpg

Dela på andra sajter

Annons

Det där kan väl inte vara tungt? 😉

En gång i tiden hade jag ett 24HE-rack som var proppfullt - utan några mellanrum, med linemixer, ett par syntmoduler och gott om outboards (det var på forntiden, före det stora DAW-intåget... 😛 ). DÄR kan man snacka tungt. Det gick f-n inte att rubba ens om man var två! 😳

Det andra racket jag hade då innehöll rullbandare, en linemixer till och ett par andra outboards, men det var rena flugvikten i jämförelse med det tunga...

Trevliga prylar du har i racket i alla fall. 🙂

Dela på andra sajter

Den där rackarn är väl i tunn plåt? Kan väl inte få dem så mycket lättare. Eller har Thomann lyckats göra den tung? Vore intressant att veta, för jag tänkte precis köpa just ett sånt där rack. 🙂

Annars kan du ju köra på två stycken såna här. Dessa är i plast och väger nada! Jag har en sådan fast 3 HE. Inte lika prydligt som racket på hjul, men om du vill kunna ta med grejerna i handen så.

Redigerat av Kokanin
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

När jag släpade runt prylar så tröttnade jag på att slå mig på hårda casar så jag köpte några mindre vadderade racklådor som hade bärremmar. Mycket bra.

Dela på andra sajter

Hehe usch då, jo men jag har ju som sagt lust att ha möjligheten att slänga in allt i bagageluckan på bilen utan att

bryta ryggen. 🙂 Tackar jo lite fina grejer har man.

Det där kan väl inte vara tungt? 😉

En gång i tiden hade jag ett 24HE-rack som var proppfullt - utan några mellanrum, med linemixer, ett par syntmoduler och gott om outboards (det var på forntiden, före det stora DAW-intåget... 😛 ). DÄR kan man snacka tungt. Det gick f-n inte att rubba ens om man var två! 😳

Det andra racket jag hade då innehöll rullbandare, en linemixer till och ett par andra outboards, men det var rena flugvikten i jämförelse med det tunga...

Trevliga prylar du har i racket i alla fall. 🙂

Det är runt på sidorna men skiten är tung ändå... fast jag vet inte om dom är tyngre än dom i trä.

Den där rackarn är väl i tunn plåt? Kan väl inte få dem så mycket lättare. Eller har Thomann lyckats göra den tung? Vore intressant att veta, för jag tänkte precis köpa just ett sånt där rack. 🙂

Annars kan du ju köra på två stycken såna här. Dessa är i plast och väger nada! Jag har en sådan fast 3 HE. Inte lika prydligt som racket på hjul, men om du vill kunna ta med grejerna i handen så.

Aha mjo fast det känns kostigt att ha vadderade grejer i studion, eller tog dom bort dom sen?

När jag släpade runt prylar så tröttnade jag på att slå mig på hårda casar så jag köpte några mindre vadderade racklådor som hade bärremmar. Mycket bra.

Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Antingen vadderat i studion eller blåmärken på benen. Jag släpade runt mina grejer rätt mycket så för mig var valet enkelt, tröttnade på hårdagrejer 🙂 och idag gäller det i dubbelbemärkelse... höhö... 🙂

Dessutom var det så mjuka väskor var väl så uppskattat av den studio man kom till, inte en SKB case som kunde slita upp finishen på racket där man placerade sitt case på 🙂

Redigerat av drloop
Dela på andra sajter

Sant! Låter smidigt.

Jo fast tracka genom mjuka saker blir ju svårt 😉

Näh nu blir det morgonkaffe!

Antingen vadderat i studion eller blåmärken på benen. Jag släpade runt mina grejer rätt mycket så för mig var valet enkelt, tröttnade på hårdagrejer 🙂 och idag gäller det i dubbelbemärkelse... höhö... 🙂

Dessutom var det så mjuka väskor var väl så uppskattat av den studio man kom till, inte en SKB case som kunde slita upp finishen på racket där man placerade sitt case på 🙂

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.