sLk Postat 12 december 2010 Postat 12 december 2010 Hallå alla glada. Behöver lite hjälp med att köpa en ny dubbelpedal. Har väldigt länge spelat på mina pearlpedaler men känner att jag inte riktigt är nöjd med dom. Jag försöker lära mig att spela så fort som möjligt med pedalerna men med dessa är det svårt som tusan, försökte mig på häl till tå tekniken men jag har så stora fötter (45) så mina pearlpedaler är för korta. Vill helst kunna spela snabbare på dom nya pedalerna, därför jag vill förnya mig. Har ägt ett par ironcobra men tyckte dom va för tröga att spela på. Sökt runt mycket på internet och hittat Pearl Demon Drive som verkar vara vettiga till just mitt behöv, annars typ Axis Longboard? Någon som har ett bra förslag? Mvh Jimmy
JohnRick Postat 12 december 2010 Postat 12 december 2010 (redigerat) Vad hade du innan då? Om du inte hade Pearl Eliminator 2002C-/B rekommenderar jag att du inhandlar dem asap. Billigast på GAK för tillfället. Vad gäller heel-toe-teknik: Du har kollat upp Jared Falk's instruktionsvideo antar jag? 45-or är verkligen inget hinder. Redigerat 12 december 2010 av JohnRick
sLk Postat 12 december 2010 Trådstartare Postat 12 december 2010 (redigerat) Vad hade du innan då? Om du inte hade Pearl Eliminator 2002C-/B rekommenderar jag att du inhandlar dem asap. Billigast på GAK för tillfället. Vad gäller heel-toe-teknik: Du har kollat upp Jared Falk's instruktionsvideo antar jag? 45-or är verkligen inget hinder. Jag tror jag har Pearl P902 fast dom var betydligt dyrare än när jag köpte mina isf, tror jag gav 1500 med case för dom. Hade inte sett den videon men kollar på den nu direkt 🙂 Edit: Verkar vara en bra idé, ska nog prova den tekniken innan jag pungar ut mer pengar.. Tack! Redigerat 12 december 2010 av sLk
Bedlam Postat 12 december 2010 Postat 12 december 2010 Tjenare. Jag är också storfotad (45). Jag spelar med deamondrive. Har också försökt krångla med heel/toe. Men det känns inte som fötterna riktigt ryms fastän jag testar göra dem till Longboard. Har dock inte sett Jared Falks video... Bedlam.
hefu Postat 12 december 2010 Postat 12 december 2010 Jag kör DW9000-pedaler, både enkel och dubbla. Och jag ligger mellan 46 och 47 i skor. Japp, funkar även som pråmar. Inte speciellt billiga, men galet bra!
Bunga Postat 7 februari 2011 Postat 7 februari 2011 Skaffade mig en dubbel Speed Cobra som är en utveckling av Iron Cobra, och den funkar kalas för ett par 44 iaf =) Ligger snäppet under demon drive och dw9000 prismässigt också. tama.com/speedcobra
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.