Valle Postat 20 januari 2011 Postat 20 januari 2011 varför det? För att se om jag kunde vara lika hipp som alla andra. har ingen bra lyssning just nu å orkar fan inte dra ner detta till en studio bara för att analysera - särskilt inte när jag redan läst joachimes utlåtande å inte längre är objektiv Well... 😄 SÅ jävla seriöst hade det ju inte behövt vara; du behöver liksom inta palla ner arslet till Bohus Sound Studios bara för att lyssna på två MP3-testfiler... Jag gjorde dessutom testet lite av egoistiska skäl, inte för att bevisa något (även om jag kan medge att jag är upphov till att man inte kunde tro annat). Jag har ändå för avsikt att "förfina" testfilerna (med joachimes utlåtande som referens) och lägga upp dem på nytt. Såvida inte KillwithSkill sätter stop för det (han har ju lite makten att göra det).
Demonproducenten Postat 20 januari 2011 Postat 20 januari 2011 För att se om jag kunde vara lika hipp som alla andra. med ett reverb å voxengo elephant? ☺️ 😉
perlin Postat 20 januari 2011 Postat 20 januari 2011 Cutting Room är säkert bra. Skulle dock vilja rekommendera Stockholm mastering också. Thomas Eberger som har den firman har jobbat på Cutting Room i en massa år innan, Sofia också. Gillar att en kvinna är inblandad, tror faktiskt att det kan vara av vikt för resultatet. Bäst testmaster av dom jag kollade med... Prisvärt och proffsigt skött, från första kontakt till levererad DDP.
Demonproducenten Postat 21 januari 2011 Postat 21 januari 2011 Gillar att en kvinna är inblandad, tror faktiskt att det kan vara av vikt för resultatet. utveckla gärna
Jetblack Postat 21 januari 2011 Postat 21 januari 2011 Cutting Room är säkert bra. Skulle dock vilja rekommendera Stockholm mastering också. Thomas Eberger som har den firman har jobbat på Cutting Room i en massa år innan, Sofia också. Gillar att en kvinna är inblandad, tror faktiskt att det kan vara av vikt för resultatet. Bäst testmaster av dom jag kollade med... Prisvärt och proffsigt skött, från första kontakt till levererad DDP. Micke Tretows dotter? Det finns många skickliga kvinnliga masteringstekniker, men jag kan inte riktigt se på vilket sätt ljudet påverkas av vilket kön man har? Är man skicklig spelar det väl ändå ingen roll vilket kön man har.
Icewind (oregistrerad) Postat 21 januari 2011 Postat 21 januari 2011 Ett tips är annars Stockholm mastering, Thomas Eberger, som jobbade på Cutting room driver det nu. Han mastrade vår nya platta som kommer 28/1, Last Woman Standing. Lyssna gärna på samples på http://www.missbehaviour.se /Erik
Valle Postat 21 januari 2011 Postat 21 januari 2011 utveckla gärna He he... skulle precis be om detsamma!
perlin Postat 21 januari 2011 Postat 21 januari 2011 utveckla gärna Kanske inte just precis i själva masteringögonblicket, tänkte mer på företaget/arbetsplatsen som sådan. Har lite svårt för ubergrabbiga arbetsplatser, kan liksom bära iväg med både ljudideal och annat..
KillwithSkill Postat 21 januari 2011 Trådstartare Postat 21 januari 2011 Kanske inte just precis i själva masteringögonblicket, tänkte mer på företaget/arbetsplatsen som sådan. Har lite svårt för ubergrabbiga arbetsplatser, kan liksom bära iväg med både ljudideal och annat.. Hahaha! Ja faktiskt. Facit finns i denna tråden. Kukmätartävlingar!
Demonproducenten Postat 21 januari 2011 Postat 21 januari 2011 Har lite svårt för ubergrabbiga arbetsplatser, kan liksom bära iväg med både ljudideal och annat.. vad har kvinnor för ljudideal då?
KillwithSkill Postat 21 januari 2011 Trådstartare Postat 21 januari 2011 // raderat av admin // Det kan du ge dig hästfitta på att det ska! Jävla kvasitomtar! Till MOD stäng och släng denna tråd tack!
Demonproducenten Postat 21 januari 2011 Postat 21 januari 2011 Det kan du ge dig hästfitta på att det ska! Jävla kvasitomtar! Till MOD stäng och släng denna tråd tack! nu blir jag lite förvånad över Demonproducenten, den 2011-01-21 - 16:05, sa: // raderat av admin // afterworken börjat tidigt?
KillwithSkill Postat 21 januari 2011 Trådstartare Postat 21 januari 2011 nu blir jag lite förvånad över afterworken börjat tidigt? Inte än! Men dina knarkiga inlägg är konstant 24/7
Demonproducenten Postat 21 januari 2011 Postat 21 januari 2011 Inte än! Men dina knarkiga inlägg är konstant 24/7 nåt speciellt du tänker på? citatet du citerat har jag inget minne av så det kanske jag tappat bort i dimman vad skrev jag?
Guitar Nilsson Postat 21 januari 2011 Postat 21 januari 2011 Är ljudexemplen med mastrad och ickemastrad låt borttagna? Eller är det min laptop som inte fungerar? Fan, jag hade såå jävla gärna hört bägge de där olika klippen.
Valle Postat 21 januari 2011 Postat 21 januari 2011 😆 @ KWS:s fullständiga halmdockeattack på Le Demon...
Anders F Postat 21 januari 2011 Postat 21 januari 2011 Stänger ämnet då TS vill det och låtarna är borttagna Tråkigt att det ska bli så. MVH Anders
Recommended Posts