Mr Keys Postat 10 december 2010 Postat 10 december 2010 (redigerat) Jaja, bara du inte får en infarkt. Du stavar fö inte bättre själv. Nä, det var inte frågan.... Men det är en bra fråga. 🙂 dessutom citerade jag fel, men jag orkar inte ändra. Redigerat 10 december 2010 av Mr Keys
Fidden Postat 10 december 2010 Postat 10 december 2010 Jag ska berätta för dig om genusperspektivet. Robyn skriver sitt eget material. Till exempel är hon kompositör och textförfattare, 50% tillsammans med Patrik Berger, till Dancing On My Own som i år är nominerad till en amerikansk grammy. Som 16-åring skrev hon själv stommen till 1995 års största svenska låt - Do You Really Want Me. Att hon inte skriver allt sitt material - eller producerar det - är en invändning ingen någonsin gör mot en manlig artist. Elvis, någon? Det du och andra här sysslar med är att försöka förminska en framgångsrik kvinna till något mindre farligt. Du suger. Farligt? Vad snackar du om? Jag tävlar varken med robyn, dig, jultomen eller jesus. Tycker bara att Åhlund borde hyllas han också. Fast årets svensk ska han ju inte bli, Robyn var ett bra val.
Rabieshund Postat 10 december 2010 Postat 10 december 2010 Låten Fembot från hennes nya skiva är huuuur fet som helst!
therocker Postat 10 december 2010 Postat 10 december 2010 Farligt? Vad snackar du om? Jag tävlar varken med robyn, dig, jultomen eller jesus. Tycker bara att Åhlund borde hyllas han också. Fast årets svensk ska han ju inte bli, Robyn var ett bra val. Kan nästan tro att du trampade på en öm tå 🙂
Overkill Postat 10 december 2010 Postat 10 december 2010 (redigerat) Låten Fembot från hennes nya skiva är huuuur fet som helst! Fast den är faktiskt från första skivan (pt. 1). 🙂 Redigerat 10 december 2010 av Overkill
Carle Postat 10 december 2010 Postat 10 december 2010 Tycker att just fembot är bland de tråikgare. Där hör man dessutom ganska tydligt att Åhlund ligger bakom en del. 🙂 Gillar kanske mest Dont Fucking Tell Me What To Do.
D Vibe Postat 12 december 2010 Postat 12 december 2010 Årets svensk vet jag inte, men varför inte hon som någon annan? Hennes senaste albumserie är enligt mitt tycke grymt bra! Gillade också hennes samarbeten med Röyksopp bl.a.
D Vibe Postat 12 december 2010 Postat 12 december 2010 Gillar kanske mest Dont Fucking Tell Me What To Do. Mmm! Bilåkarlåt! 🙂
SadamJR Postat 12 december 2010 Trådstartare Postat 12 december 2010 Jag stavar bättre än du. Says en dryg halv miljon googlehits. Vi såg alla vad du försökte göra. Skit på dig. http://www.googlefight.com/index.php?lang=en_GB&word1=robin&word2=robyn
Peter Roos Postat 12 december 2010 Postat 12 december 2010 Show me love gillar jag skarpt, tycker den håller fortfarande. Grymt bra låt, håller med!
D Vibe Postat 12 december 2010 Postat 12 december 2010 (redigerat) Jag ska berätta för dig om genusperspektivet. Robyn skriver sitt eget material. Till exempel är hon kompositör och textförfattare, 50% tillsammans med Patrik Berger, till Dancing On My Own som i år är nominerad till en amerikansk grammy. Som 16-åring skrev hon själv stommen till 1995 års största svenska låt - Do You Really Want Me. Att hon inte skriver allt sitt material - eller producerar det - är en invändning ingen någonsin gör mot en manlig artist. Elvis, någon? Det du och andra här sysslar med är att försöka förminska en framgångsrik kvinna till något mindre farligt. Du suger. På något sätt känns det som att det är vanligare att folk har en fördom om att tjejer generellt sett inte skriver, spelar och/eller producerar sitt egna material. Att de i princip *alltid* är en produkt skapad av män i kostym med en fet cigarr i munnen, och att män generellt sett alltid kontrollerar allting från grunden själv. Ungefär som att många inte tror att kvinnor kan vara ingenjörer och män förskolelärare. Redigerat 12 december 2010 av D Vibe
kardo Postat 12 december 2010 Postat 12 december 2010 Stava hennes namn fel, håna hennes bedrifter. Fucking textbook. SaddamJR, du är ett gubbslem av värsta sorten. Jag är förbannad. Är du gift med henne?
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.