Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

F*******n! Tänkte precis gå å köpa mig en Behringer ADA8000 för att använda till helgens truminspelningar... åsså är de slut i hela sthml. 😠 Vad gör jag nu? Trist att behöva dumpa hela rumsmikningen 😕

Sista halmstrået: Nån som har en (eller nått som kan skicka ADAT) att låna ut över helgen? Åker ner till Helsingborg imorn, ska spela in på en skola hela helgen. Hem igen på söndag...

Redigerat av MrBluesman
Annons
Postat

Har nu lagt undan en i Linköping att plocka upp på vägen ner till Helsingborg imorn. Lite läskigt att komma ner med oprövad utrustning, men vad göra... :rolleyes:

Postat

Jag körde med oprövad utrustning på en inspelning.....Jag gör aldrig om det igen. Hade för mycket fokus på tekniken vilket resulterade i en sämre inspelning med missar jag "borde" hört. Så mitt tips, lyssna en gång extra på ljudet där du medvetet kopplar bort tekniken från hjärnan nu när du kör oprövad utrustning.

MVH

Anders

• 1 månad senare...
Postat (redigerat)

Kan såhär i efterhand uppdatera... Köpte en på musikbörsen i Linköping, påväg ner till Helsingborg. Den funkade utmärkt. Helt fel- och smärtfritt. Spelade in på upp till 15 kanaler samtidigt tillsammans med min Alesis IO26 utan problem. Ljudkvaliteten på inspelingarna blev superkanon också! Testade MS-stereo (på rummet) för första gången också och är frälst! 🥰

Redigerat av MrBluesman
  • Gilla 1
Postat (redigerat)

Kan ju passa på och skryta över vår trummis och basist också som satte alla sina spår perfekt på 10 låtar på en helg (körde ner fredag eftermiddag, hem söndag kväll), inklusive riggande, soundcheck, nedriggande + inspelning av flygel på 4 låtar! 🥰 Dessutom han vi med lyx som sömn- och matpauser (inte så långa dock).. 😆

Är nöjd med min egen insats också som tekniker... Inte en enda fuckup faktiskt! ☺️ Allt låter precis som det ska, eller rättare sagt konon... otroligt mycket bättre än man borde kunna förvänta utifrån förhållandena (en del nya oprövade grejer, ny miljö långt hemifrån, budgetprylar, allt gjort själva, helt självlärd tekniker etc)!

Kul vad mycket man kan få gjort om man bara är metodisk och väl förberedd! Hade förberett kopplingsscheman och lagt upp alla dokument innan med rätt tempo och lagt slasksång och -gura etc. –Sparade ofantligt mycket tid. Nu var det bara att rigga upp och sätta igång att spela in.

Redigerat av MrBluesman
  • Gilla 1

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.