Jump to content
Annons

Betyg  

16 röster

1. 1. Betyg

• 1 vomerar
      0
    • 2 usch
      0
    • 3 helt ok
      4
    • 4 bra
      8
    • 5 jättebra
      3

Recommended Posts

Annons
Postat

Jag vet att det är irriterande "klick" i bryggan, men det vart nått fel i inspelningen på gitarren...

Postat

Smakfullt arrangemang och överlag ett bra mixjobb! Det får en fyra.

Men det låter som att du/ni dragit på mycket eq i området 6-10 kHz och sen kompenserat med de-esser eller multibandskompressor. Det är inget fel att göra så, men i det här fallet blev det nog för mycket av det goda. Mina öron är helt utmattade efter första genomlyssningen.

Jag tycker låten var slätstruken, den får en tvåa.

Postat

Tycker det är ett proffsjobb 5 absolut sång/arr

en känd artist skulle kunna sälja detta ... men det blir kanske svårt för en okänd att brejka med den, den sticker kanske inte ut så där jättemycke

Skulle absolut fortsätta samarbeta med samma team...och röst (hur det nu ser ut)

Postat

Jättebra! Jag associerar till Meja. Fin röst men låten passar för lite mer weylande. Luftigt och säkert komp. Bra kör. Orginell och oförutsägbar melodi som kanske kunde varieras något mer. Saknar ett skrikigt gitarrsolo men jag är ju som jag är...

Postat
Skulle absolut fortsätta samarbeta med samma team...och röst (hur det nu ser ut)

Tack så mkt...

Det är bara jag o min sångerska som håller på...

Tack ni andra också..

Postat

Snyggt. Bra producerat snygg sång. Det känns trots allt som om det saknas något. Det är svårt att sätta fingret på. Allt finns där. Men något i produktionen gör att det låter lite lamt. osammanhållet. Det fattas lite tryck på något vis. Det blir lite för snällt. triangeln ligger lite väl långt fram i ljudbilden i min lyssning. Risken att den tar överhanden och att man tappar andra saker. 😱

Postat

Revolutioner är väl till för att förändra världen?

Postat
Jag vet att det är irriterande "klick" i bryggan, men det vart nått fel i inspelningen på gitarren...

Tycker de här är en av mina favoritlåter efter å ha hört den på Samsungstar tävlingssidan. Tycker den är asskön!!!! Och de kommer från en norrman 😉

Postat

Härlig låt! Ganska oförutsägbar när det gäller harmonisering och även melodi för att vara pop. Det är det som gör den rolig och intressant. Störtskön!!

Postat (redigerat)

Grym låt... Bra producerat, bra sång... Bästa jag har hört här. Jag tycker att melodin påminner lite om sugerbabes. Skulle gärna ha en lite hårdare prodd. Men det är en bagatell i sammanhanget. 😛

Om den här är ett år gammal och låter så här bra skulle jag gärna höra nåt senare som du har gjort... 😎

Redigerat av pennudd
Postat

Håller med dom flesta andra.

Låter fint. Låten är skitbra.

Både sången och produktionen låter lite gammal och mossig (tänker mest på svänget då). Ta ut svängarna så vissa saker sticker ut mer. Hon låter lite anonym nu, men jag vill nog skylla det mer på producenten än henne själv. När sången känns lite platt så lämna mer utrymme till den. Skala bort instrument och spela inte över henne utan mer "mot" hennes fraser; då blir hon mycket mer intressant att lyssna på.

Men en självklar 4a är det. Bra mix, hade du som mål att göra en radiovänlig poplåt från 1997 hade det varit 5++.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.