Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

hallå!

sitter och jobbar med nivåer och panoreringar i ett körpaket på en låt. om jag har ställt in panoreringar som jag är nöjd med för refrängen men behöver ändra dessa i versen...kan jag då kopiera endast automationen i en viss region och klistra i den i nästa refräng (jag ska inte kopiera själva körerna)? skulle vara väldigt tidsbesparande

tack

Annons
Postat

Antingen drar du och markerar bara plupparna du vill ha eller så ljus-markerar du spåret där automationen ligger och trycker CTRL+A för att markera allt och sen klistrar in det i ett liknande spår för det andra...

Postat

tack....tror dock jag var lite otydlig. det jag menade var om jag kan markera flera spår på en gång utan att eventen (ljuden) följer med. om jag t.ex har 20 spår med körer som ska ligga likadant i ref 1 och 2 men därimellan händer det andra saker i nivåer och panorering vore det kanon om det gick att markera alla 20 spår och trycka önskekommandot "copy only selected automation" och sedan klistra in det i nästa refräng....det jag fiskar efter är om det går att skapa ngt sånt i "projekt logical editor" som jag inte begriper mig på : )

just nu kopierar jag automationen spår för spår....nåja....det hade varit värre med ett analogt bord i det avseendet

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.