BearHugger (oregistrerad) Postat 28 januari 2005 Postat 28 januari 2005 (redigerat) Hej, tänkte att man kanske ska presentera sig som resten gör 😳 Jag heter Björne och har läst väldigt mycket här på forumet sedan innan jul och har nu orkat registrera mig. Jag är rätt ny på det här med hemstudio, så jag har bara lite basicprylar som fungerar efter mina behov. EMU 0404, Behringer MIC200 tube preamp, VOX pathfinder 15R, Shure SM57, Cubase SX 3.0, Fernandes Strata MIJ, och lite andra gitarrer och basar. Jag spelar mest britt-pop / 60 tals inspirerad musik samt en del singer/songwriter-musik ( om man kan säga så 😄). Jag och kompisen spelar alla instrument själva i väntan på fler medlemmar i bandet. Hoppas att det blir ett trevligt år här och många intressanta trådar! Redigerat 28 januari 2005 av BearHugger
Lundin Postat 29 januari 2005 Postat 29 januari 2005 Hej o välkommen... Tycker du att SX 3 är basic? 😄
Danny Cort (oregistrerad) Postat 29 januari 2005 Postat 29 januari 2005 Hej. Välkommen. Bry dig inte om mig när jag är full.
BearHugger (oregistrerad) Postat 29 januari 2005 Postat 29 januari 2005 Hej. Välkommen. Bry dig inte om mig när jag är full. Haha 🙂
BearHugger (oregistrerad) Postat 29 januari 2005 Postat 29 januari 2005 Hej o välkommen... Tycker du att SX 3 är basic? 🙂 Nej, men det mesta av min utrustning är det förutom just mjukvaran då 😎
jacvenza Postat 29 januari 2005 Postat 29 januari 2005 Hej och välkommen.. säger en annan nykomling...
wicked_s Postat 29 januari 2005 Postat 29 januari 2005 Välkommen! Hur kommer det sig att alla utom jag har råd att köpa svindyra program?! När man läser i alla dessa trådar verkar det som om många, även om de nyss börjat med musik har program för sammanlagt 30 tusen? 😆
Ken Kängström Postat 30 januari 2005 Postat 30 januari 2005 Välkommen! Hur kommer det sig att alla utom jag har råd att köpa svindyra program?! När man läser i alla dessa trådar verkar det som om många, även om de nyss börjat med musik har program för sammanlagt 30 tusen? 😆 Det beror nog på att vi två sitter hemma hela dagarna med guran i näven och inte inser att det finns jobb därute. Vi får helt enkelt plocka bort tummen nån gång =).
Duende Postat 30 januari 2005 Postat 30 januari 2005 därför att vi har DC++ Eller goda vänner med "rätt" jobb för att sponsra oss andra fattiglappar med företagets program varor. Handen på Hjärtat. Om någon säger -jaha du spelar in?! ..Vill du låna Cubase sx ? Inte fan säger man -nej, jag vill betala 7000 pix i stället. Jag jobbar på en a landets alla kulturskolor. Vi har en "data" studio +att en lärare själv driver en privat studio. Det är inte många av mina kollegor som har köpt varken Cubase eller finale eller blaaa blaaa blaaa Att vi inte skäms ( man KAN ha tummen kvar och ändå ha ett jobb..kittlar gott den där) HAHAHAHAHA!!!!!!! 😆😆
wicked_s Postat 30 januari 2005 Postat 30 januari 2005 Det beror nog på att vi två sitter hemma hela dagarna med guran i näven och inte inser att det finns jobb därute. Vi får helt enkelt plocka bort tummen nån gång =). Haha, ja det skulle väl vara därför då kanske. Men det är lite mer utmaning att spela gitarr samtidigt som ena tummen sitter någon annanstans 😛
BearHugger (oregistrerad) Postat 30 januari 2005 Postat 30 januari 2005 Välkommen! Hur kommer det sig att alla utom jag har råd att köpa svindyra program?! När man läser i alla dessa trådar verkar det som om många, även om de nyss börjat med musik har program för sammanlagt 30 tusen? 😛 Icke har jag köpt det, fick låna av en kompis vars band köpte det till deras studio. Hutlösa summor pengar för lite extremt bra mjukvara 😉
hammagrella Postat 1 februari 2005 Postat 1 februari 2005 Välkommen! Släng gärna upp lite låtar. Brittpop & singersongwriter hör jag gärna mer av. (Sen är det ju jättekul att diskussionen om piratkopierad software kommer tillbaka. Känns som om att det finns en hel del att tillägga i den debatten !! 😆 )
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.