Jump to content
Annons

Mycket udda ljudkortsproblem med Win 7/Cubase

Dashboard

Recommended Posts

Mycket besynnerligt problem:

Jag har installerat mitt ljudkort (M-Audio Transit USB), i Windows 7 (32-bit), på en Macbook, enligt anvisningar. Men den enda musikspelaren som får kontakt med ljudkortet är Cubase 5. När jag spelar genom den, både audio och midi, går ljudet ut genom monitorerna som det ska. Men när jag spelar genom allt annat; spotify, youtube, media player, i-tunes osv, går ljudet ut genom de inbyggda laptop-högtalarna.

Vad kan problemet vara? Jag har ju valt rätt ljudkort i kontrollpanelen och allt. Alla sladdar är rätt kopplade. Funderar på om det kan vara Cubase som "tagit över" ljudet eller liknande, eftersom det är den enda spelaren som får ljudet att gå ut genom monitorerna?

Redigerat av Dashboard
Dela på andra sajter

Annons
Gratch (oregistrerad)

Spännande med Win7 på Mac men hursom!

Inaktivera alla andra ljudkort du har i kontrollpanelen och ha endast ditt M-audio som källa, då ska det inte ens ha en möjlighet att komma ut fel väg om du kopplat allt rätt(vilket inte borde vara svårt)

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.