cubastT (oregistrerad) Postat 6 december 2010 Postat 6 december 2010 Hej alla. Jag la upp min låt på Youtube och hörde att ljudkvaliten var usel på dom lägre upplösningarna som 360p och 480p . på 720 p så lät låten helt normalt. så jag tänkte att den var kanske min låt som det var något fel på så jag testa att ladda upp musik från andra artister. och dom lät lika dåligt på dom låga upplösningarna! så det var inget fel på min låt. jag har testat att olika redigeringsprogram olika bitrates och olika format dom alla låter lika dåligt.. och laddar jag upp videona på andra filmsidor låter dom perfekt på alla upplösningar. så inget fel på matrialet . för 1 år sedan skapa jag en kanal där jag hade några låtar på som Tiesto Scooter även mina egna låtar och dom låter skitbra på just 360p och 480p. nu när jag laddar upp samma video och provar, låter dom katastrof! så googla runt lite och läste att Youtube efter 10 september har försämrat omvandligen på filerna du laddar upp! har kollar ett antal stora artister som laddat upp sina video efter 10 september . vissa av dem har rätt dåligt ljud på 480p och bättre på 720 och 360 . sen andra artister tex Scooter har laddat upp nån video efter 10 september där ljudet är lika bra på alla format. är detta ni också har blivigt drabbade av? så finns det nån lösning ? finns det nån kod eller något man kan lägga på så det bli HQ ? och visst kan dom som går in och lyssnar alltid välja 720p eller 1080p och få bra ljud! men klippen börjar ju alltid med 360p eller 480p och om ljudet låter dåligt där och att man sen väljer 720 tex så förbättras ljudet, men det blir lite konstigt för öronen! så skulle helst vilja att det låter bra direkt utan att behöva byta format! Några tips hade varit bra..
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.