Jump to content
Annons

M-audio Essential Keystudio tillsammans med annat ljudkort?

Recommended Posts

EtZiM (oregistrerad)
Postat

Tja

Jag håller på att bygga lite "studio" hemma, har precis införskaffat mig en iMac och nu börjar det bli dags för ljudkort, programmvaror och grejer också. 🙂

Jag letade efter en enklare klaviatur och så hittade jag M-Audio Essential Keystudio, det verkar ganska chill då jag inte införskaffat programvara eller ens bestämt mig om jag ska skaffa Logic eller Pro Tools än, så då kan jag ju ha något att jobba i medan jag bestämmer mig, och sen om jag väljer Logic så kommer jag fortfarande ha ett pro tools program att köra, även fast det är en väldigt strippad version. :rolleyes:

Men om jag har förstått det hela rätt så för att man ska kunna köra M-Powered Pro Tools Essential så får man med att litet kompatibelt usbljudkort, men som utöver att man kan köra M-Powered med det inte är någonting man någonsin skulle röra.

Men hur blir det då om jag vill använda mig av PT och spela in klaviaturen men samtidigt använda ett annat ljudkort för att spela in t ex. gitarr och sång? Kommer det funka eller kommer datorn bara vilja använda ett av ljudkorten? För isånnafall kommer jag inte ens kunna ha PT igång när jag använder det andra ljudkortet, right?

//Mattias 🙂

Annons
EtZiM (oregistrerad)
Postat

Har du ett annat m-audio ljudkort går klaviaturen som vilken midi klaviatur som helst.

Men om jag inte har det?

Postat

Då är klaviaturen ett ljudkort i sig.

Ska du då plugga in gitarrer och liknande blir det att köpa en m-audioburk om du ska köra på m-powered.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.