Jump to content
Annons

Ni som kan så mycket...

Guitar Nilsson

Recommended Posts

Snick snack, du har ju gett kritik på en av mina låtar, Radio 😉

Jag undviker medvetet att ge kritik på andras låtar, eftersom jag vet att jag skulle vara överdrivet kritisk på detaljer som kanske ingen annan lägger märke till - och på eventuella orena toner etc, så den biten överlåter jag helt till andra, för att undvika att göra någon ledsen med alltför ärliga omdömen.

Det är väl knappast en konflikt att lyssna på amatörinspelningar och säga vad man tycker kan förbättras? Är det nån helt ung som lägger ut nåt som låter skit kan man väl välja nåt annat ord än "skit" och kanske dessutom nämna nåt som var hyfsat med inspelningen. Om man tar illa vid sig av sågningarna... ja då är det väl ingen vits alls att lägga ut låtarna här?

Dela på andra sajter

Annons
Erik80 (oregistrerad)

Det där var väl ett konstigt påstående. Korruption? Snor han pengar på nåt vis?

Inte riktigt, men jag är ganska säker på att tidningen Studio säljer bättre när Claes är här och lägger in sina värderingar och marknadsför sina tjänster.

Det kanske är så enkelt att det finns nåt slags avtal mellan de båda parterna. Allt handlar om business där det går ut på att få in så mycket pengar som möjligt.

Jag tvivlar starkt på att Olsberg och Claes är här för att det är kul.

Dela på andra sajter

postkodlotteriet 🙂

Ärligt talat, i Sverige är det bara 23-27% av lotteriets intäkter som går till välgörande ändamål. Men visst, Barncancerfonden och övriga organisationer är såklart gladare att få dela på 23% än 0%.

Jag skulle nog säga att lotteriet faller under kategori 1 ändå.

Dela på andra sajter

Inte riktigt, men jag är ganska säker på att tidningen Studio säljer bättre när Claes är här och lägger in sina värderingar och marknadsför sina tjänster.

Det kanske är så enkelt att det finns nåt slags avtal mellan de båda parterna. Allt handlar om business där det går ut på att få in så mycket pengar som möjligt.

Jag tvivlar starkt på att Olsberg och Claes är här för att det är kul.

😆

Du är rolig.

Tror du verkligen på det där själv egentligen? 😄

Det finns definitivt inte någon sorts avtal, annat än det som finns generellt i forumreglerna, att alla som representerar någon firma som har med musikprylar att göra, ska redovisa det i sin signatur.

Hade jag sedan haft den enorma lönsamhet i min lilla firma som du tycks tro att jag har, så hade jag knappast drivit den bredvid ett heltidsjobb... Jag är här definitivt för att det är kul att försöka hjälpa till. Annars hade jag nog bara suttit på kontorstid, typ.

Jag tror inte att det påverkar tidningens försäljning ett dugg att jag (eller någon annan för den delen) håller till i forumet - och Olsberg är med i forumet för att någon måste hålla folk i öronen när det slår slint hos somliga... :rolleyes:

• Gilla 1
Dela på andra sajter

Ärligt talat, i Sverige är det bara 23-27% av lotteriets intäkter som går till välgörande ändamål. Men visst, Barncancerfonden och övriga organisationer är såklart gladare att få dela på 23% än 0%.

Jag skulle nog säga att lotteriet faller under kategori 1 ändå.

Men det är en annan slags business som både är kommersiell och ideell.

Har inte lagt några värderingar i det.

Dela på andra sajter

Varför? Om du ber om feedback på ditt verk är det väl just feedback du ber om, och inte en meritlista? Om jag ber om folks åsikter förväntar jag mig inte att de ska klappa mig på axeln allihop, och säg hur duktig jag är. Tycker folk inte om det jag gjort eller har tusen förslag på förbättringar är det ju lysande - det var ju det jag bad om. Vad de själva åstadkommit bryr jag mig inte ett dugg om. För min del får de gärna vara totala studioanalfabeter som inte spelat in någonting sedan de sjöng in "bä bä vita lamm" på bandspelaren i köket för 25 år sedan. För mig räcker det att de är duktiga och kräsna lyssnare.

Bra sagt!

jossman: Eller så är den kommersiell med välgörenhet som en PR-fasad. 🙂 Men det är ganska så off-topic.

Redigerat av Overkill
Dela på andra sajter

Jag trodde i min enfald att man får göra som man vill, vill nån lägga ut sin musik eller inte har väl ingen annan med att göra....är ju bara trams.

Men om någon vill kritisera andras musik, mixar etc tycker jag det är hur bra som helst, komma med förslag etc...

OCH tycker man att det låter skit = (inte så bra i mina öron) skall man väl få säja det utan att nån går hem å bölar, eller?? Att mamma säjer att det låter bra är ju inte direkt konstruktiv kritik... annars är det ju bara å lägga ned....

Föresten: Vad betyder dubbeldong? 2*dong eller dongdong eller.... ???

Nu ska ja göra nåt kul ..... lära mig lite "KONG"

• Gilla 1
Dela på andra sajter

Den här tråden verkar ha gått lite OT, så jag återgår till ämnet.

Här är en spotifylänk till det senaste "stora" jobbet jag haft:

Inspelning och mix står jag för på den produktionen.

Det är mixat helt ITB och sedan mastrat på Ear Hear AB.

/Sebastian

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.