Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hallå Allez!

Jag har ett problem, så här ligger det till, har precis köpt en ny macbook pro i7, och skulle installera PT 8 med Mbox2 mini, jag börjar installera och allt går bra till slutet, då jag ska stänga installeringen, och den säger att

instellationen misslyckades.

Jag får ingen information om vad felet är, bara att jag ska kontakta Avid. Nu är frågan kan det vara så att jag har en för ny uppdatering på OS? nu har jag 10.6.5. är tacksam för alla svar många tack!

Annons
Postat

Tack för svar Anders!

Jag har PT 8.0, jag har för mig att man måste installera PT innan man installerar uppdateringen? men jag kanske har fel. en fråga till kan jag ner gradera OS till 10.6.4 utan att blåsa ur hårdisken?

Skall försöka med uppdatering Tusen tack!!

Postat

JAg tror inte du kan nedgradera utan att installera om allt från början med skivan som säkert följde med. Vad är det för version på den OSX-skivan som medföljde? JAg vet inte om du måste ha installerat version 8.0 innan du installerar 8.0.4, tänkte just bara på den uppdateringen då du hade i7-processorn 🙂

MVH

Anders

Postat

Tack Anders, jag har OSX- 10.6.4 på skivan, och eftersom man måste ha tidigare Version installerat förre man kan uppdatera 8.0.4 ska jag nu prova och installera om OSX nu. håll tummarna:)

meddelar resultat snart!

Tack

Postat

Nu är 10.6.4 installerat, men samma sak kommer upp 😠

nästa försök är väll att ladda ner 8.0.4. men tycker att det verkar skumt att ladda ner uppdatering innan den riktiga instellationen. Tog en bild på felmeddelandet, men vet inte riktigt hur jag ska lägga upp den, några mer förslag?

Postat

Låter skumt detta. Lägg upp bilden genom att lägga upp den på en server så som dropbox, speedyshare osv och länka till den. Under tiden tycker jag du ska logga in på avids hemsida och göra en supportförfrågan på ärendet så du inte väntar för länge med det då det tar några dagar att få svar.

MVH

Anders

Postat

Hej!

8.0 går inte att installera på Snow Leopard.

Ladda ner uppdateringen PT 8.0.3 och starta installationen från den. Kom ihåg att originalskivan med PT 8.0 behöver sitta i dvd-läsaren samtidigt för att det ska fungera.

När det sedan är klart kan du med fördel uppgradera till PT 8.0.4

Lycka till!

Postat

Tusen tack för alla svar! jag gick loss och laddade ner uppdateringen 8.0.4, och installerade den... efter det funkade allt! hittade ljudkortet utan problem! nu är jag riktigt lycklig!

Tack igen mycket tacksam trevlig fortsatt helg alla!

Philip

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.