Schampo Postat 3 december 2010 Postat 3 december 2010 Jag har spelat in trummor med två mickar, två spår, och använde då Acid Pro. Nu har jag just investerat i Cubase och när jag renderar ut de två trummspåren som wav.filer och lägger in de i Cubase så hamnar de inte riktigt i takt och jag kan inte flytta dem i takt manuellt. Det låter ungefär som att det skulle vara ett väldigt kort delay/eko på trummorna eller som att en utav mickarna skulle stå några meter längre bort än den andra. När jag spelar upp spåren i Acid Pro så funkar det utmärkt. Finns det något knep/verktyg för att synka spåren ordentligt? I värsta fall så får jag redigera trummorna i Acid Pro och gör ett spår utav dem och lägga in det i Cubase men jag skulle gärna vilja ha spåren separata för att panorera dem ordentligt osv.
mixopenta Postat 3 december 2010 Postat 3 december 2010 Jag vet egentligen inte så mycket om ämnet, bara att jag av egen erfarenhet vet att dom gånger jag har provat att rendera filer i Fruity Loops som "Save as Acidized" har ställt till det när jag sedan försökt importera dom till Cubase. Det verkar vara något med tempoangivelserna i meta datat som inte stämmer riktigt trots att tempot i FL och Cubase är exakt detsamma. Men det är som sagt mellan min FL och Cubase... Har du testat slå av "Musical Mode" i Cubase för spåren? /Ulf
Procedomani2 Postat 3 december 2010 Postat 3 december 2010 Kan du inte bounca över dom då. Spela upp i ena programmet och recorda i Cubase. /Hasse
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.