Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag har spelat in trummor med två mickar, två spår, och använde då Acid Pro.

Nu har jag just investerat i Cubase och när jag renderar ut de två trummspåren som wav.filer och lägger in de i Cubase så hamnar de inte riktigt i takt och jag kan inte flytta dem i takt manuellt.

Det låter ungefär som att det skulle vara ett väldigt kort delay/eko på trummorna eller som att en utav mickarna skulle stå några meter längre bort än den andra.

När jag spelar upp spåren i Acid Pro så funkar det utmärkt.

Finns det något knep/verktyg för att synka spåren ordentligt?

I värsta fall så får jag redigera trummorna i Acid Pro och gör ett spår utav dem och lägga in det i Cubase men jag skulle gärna vilja ha spåren separata för att panorera dem ordentligt osv.

Annons
Postat

Jag vet egentligen inte så mycket om ämnet, bara att jag av egen erfarenhet vet att dom gånger jag har provat att rendera filer i Fruity Loops som "Save as Acidized" har ställt till det när jag sedan försökt importera dom till Cubase. Det verkar vara något med tempoangivelserna i meta datat som inte stämmer riktigt trots att tempot i FL och Cubase är exakt detsamma. Men det är som sagt mellan min FL och Cubase...

Har du testat slå av "Musical Mode" i Cubase för spåren?

/Ulf

Postat

Varför kan du inte flytta dem i takt manuellt ????

:rolleyes:

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.