Jump to content
Annons

Byta topp igen

evilrocker

Recommended Posts

Nu var det dags igen, har fått tillfälle att köpa en Marshall JCM 800 2203 100W med Folkesson mod klass A.

Jag har ägt Marshall Valvesteate (huga), Jcm 900 100w, Jcm 900 50w, Fender Supersonic 60w, Dsl-50 (idag).

Jag tycker väl Classic gain-kanalen är ok men sen blir det för mycket fräs i den andra kanalen. Någon som vet hur mycket det är värt att lägga

på en sån topp? Ska testa den i veckan och se. Erfarenheter?

Dela på andra sajter

Annons

Jag ägde en 2204 med Folkessons Mark IV -mod.

Svårslaget sound, bästa jag hört faktiskt. Hade dock lite småstrul med toppen, om det var toppen i sig eller Tommys mod kan jag inte säga. (Han stoppar in rätt mycket grejor i den, men han kan sina grejor)

Jag sålde faktiskt tillbaka den till Tommy själv, han kom och hämtade den.

Dela på andra sajter

Nice, den ska vara helt nyrenoverad också, rör, portar etc.

Behöll den värdet?

Jag ägde en 2204 med Folkessons Mark IV -mod.

Svårslaget sound, bästa jag hört faktiskt. Hade dock lite småstrul med toppen, om det var toppen i sig eller Tommys mod kan jag inte säga. (Han stoppar in rätt mycket grejor i den, men han kan sina grejor)

Jag sålde faktiskt tillbaka den till Tommy själv, han kom och hämtade den.

Dela på andra sajter

Ja, folkesson är inte som vilka moddar som helst. Han har blivit ett märke i branschen så där är ingen fara med värdet.

Det är inte som att "någon varit inne och kladat i stärkaren" Han är stärkar-guru och alla vet det

Dela på andra sajter

Ja asså hehe det var inte riktigt så jag menade 🙂. Jag har pratat med herr Folkesson själv

en gång när jag planerade att lämna in en jcm 900. Menade mest allmänt, dvs om värdet hade hållt i sig.

Men fasen, ska prova den i veckan nu sen får vi se. 🙂

Ja, folkesson är inte som vilka moddar som helst. Han har blivit ett märke i branschen så där är ingen fara med värdet.

Det är inte som att "någon varit inne och kladat i stärkaren" Han är stärkar-guru och alla vet det

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.