Jump to content
Annons

juli@ problem


blacktears

Recommended Posts

jag har ett juli@ ljudkort med windows 7 och undrar om någon vet vad de kan vara för fel, de kommer inget ljud men man ser att de kommer ljudsignal

har tidigare haft windows xp och de har fungerat hur bra som helst

också ibland när jag försökt installerat drivrutinerna så har jag fått bluescreen å annat krångel

har också ett realtek AC97 ljudkort som är inbyggt i datorn

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • 2 veckor senare...

Jag har haft problem att installera ljudkort efter att ha formaterat/installerat om windows på datorn. Nu har jag inte samma kort som du men jag löste det genom att avinstallera allt som hade med kortet att göra, öppna datorn och byta pci-slot för kortet och sedan starta datorn och installera det igen. Kan vara värt ett försök kanske.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har haft problem att installera ljudkort efter att ha formaterat/installerat om windows på datorn. Nu har jag inte samma kort som du men jag löste det genom att avinstallera allt som hade med kortet att göra, öppna datorn och byta pci-slot för kortet och sedan starta datorn och installera det igen. Kan vara värt ett försök kanske.

ja varför har jag inte tänkt på de för, de borde jag ju testa 🙂 tack för tipset

Link to comment
Dela på andra sajter

fan jag har testat byta pci slot å kablar, men de brusar fortfarande bara, de står att de är installerat korrekt å allt sånt där, å de lyser i ljudkortet också så de är isatt ordentligt, när jag stoppar i ljudkablarna i utgången så börjar de brusa direkt.. kan inte ljudkortet va paj då? eller skulle de stå nånting då? står att de fungerar som de ska när man går in i enhetshanteraren men kanske inte blir å stå nåt om de är trasigt ändå?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hade ett Juli@ förut och det fungerade klockrent i nästan fyra år.

Om nu inte TS har grejat grejen ännu så kanske jag kan komma med ett tips (som kanske inte är värt någonting men ändå, liksom):

Har du vänt kortet rätt?

Jag tog en funderare och vill minnas att om man vände kortet åt ett håll så var det balanserade ingångar. However, vände man kortet åt ANDRA hållet så var obalanserade ingångar.

Se illustration

Hoppas att det löser sig!

Mvh

CHAE

Link to comment
Dela på andra sajter

Hade ett Juli@ förut och det fungerade klockrent i nästan fyra år.

Om nu inte TS har grejat grejen ännu så kanske jag kan komma med ett tips (som kanske inte är värt någonting men ändå, liksom):

Har du vänt kortet rätt?

Jag tog en funderare och vill minnas att om man vände kortet åt ett håll så var det balanserade ingångar. However, vände man kortet åt ANDRA hållet så var obalanserade ingångar.

Se illustration

Hoppas att det löser sig!

Mvh

CHAE

jo de där me att man kan vända vet jag om, men då blir de inte RCA ingångar utan vanliga tele, och jag måste skaffa RCA-teleomvanldare eller tvärt om nu när jag kör med ett annat mindre mixerbord, för annars har jag inte så jag kan få från mixerbordet ut till monitorer

Link to comment
Dela på andra sajter

visar ljudkortets mixer utslag på ljudet? inget som är mutat eller omkopplat?

har du adresserat ljudet till juliette eller till ac?

asså jag har allt rätt som jag alltid haft, men kan hända att ljudkortet pajjat, typ kortslutning eller nå?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...