Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hallo

Har M Audio Fast Track Pro kort och vill använda Guitar Rig 4 (Standalone) för att repa låtar hemma.

Det går fint att välja mitt ljudkorts drivrutin till pluggen, alltså M Audio Asio. Men när jag ex sätter på Itunes eller media Player så funkar det inte.

Har prövat både att sänka och höja latencyn. Men drivrutinen till kortet slår ifrån så snart jag startar pluggen.

Finns det nån klurig person på forumet som kan hjälpa mig att förstå eller komma med en lösning?

Annons
Postat (redigerat)

Kan bero på om ljudkortet bara kan hantera en källa ut, brukar vara så på mindre ljudkort 🙂

Förslag:

1: Byt ljudkort om du vill lira just med Itunes

2: Importera låten i Guitar Rig 4

3: Kör allt i en DAW

4: Köp ett till ljudkort 🙂

Redigerat av TimB
Postat

😄 Mer ljudkort till folket.

Visste redan att det gick å repa genom DAW'en. Liiiiite jobbigt å omständigt bara. Men det funkar om man inte har bråttom 😛

Har mitt M Audio står på 1024 i latency inställningen. Det är pricis på gränsen för att örat ska höra delay'et.

Kan någon rekommendera ett ljudkort som är bättre? Som kan klara fler källor så jag både kan repa med ex Itunes och GR 4 Standalone.

Som ni redan förstått har jag en del att lära mer av 😱

Postat

Tänkte föreslå att du kör iTunes i datorns interna kort och skickar vidare in externa kortet. Men ditt Fast Track har ju fan bara digitala ingångar.

Har du en mixer kan du ju koppla båda korten dit. Eller om du kör interna kortet till en stereoanläggning och Fast Track i din vanliga lyssning.

Bara några idéer.

Postat

Tänkte föreslå att du kör iTunes i datorns interna kort och skickar vidare in externa kortet. Men ditt Fast Track har ju fan bara digitala ingångar.

Har du en mixer kan du ju koppla båda korten dit. Eller om du kör interna kortet till en stereoanläggning och Fast Track i din vanliga lyssning.

Bara några idéer.

Har mixer som kanske skulle fixa biffen men å släpa på den från replokal å hem hela tiden. Jobbigt 😏

Precis så jag tänkte också. Måste väl funka tycker jag. Koppla ex. ett par schyssta datorhögtalare/eller annan anläggning till interna och sen köra G rig 4 genom externa

Postat

Annars kan du bara splita ingången på Monitorerna eller skaffa någon form av monitor-mixer som man kan mixa från olika källor och få sakerna ur samma högtalare 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.