Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hallå jag är skitsugen på att mixa någon annans inspelning.

Det spelar ingen roll vad för slags musik egentligen, jag föredrar metal men eftersom det i princip det enda jag

gör när jag spelat in eget kan det ju vara intressant att prova något annat också.

Jag tar såklart inte betalt för det. (och jag behöver inga svar som i andra tråden av DennisMusic :rolleyes: )

Som vanligt gäller det oredigerade monospår som bara är att lägga in i DAWen (jag har Cubase) å köra därifrån sen.

Ladda helst upp på Megaupload eller dylikt och ge mej ett PM med länk!

Annons
Postat

Finemang jag får ta mej an den där imorn...

Trummorna var väl i audio hoppas jag? Har ingen möjlighet att använda MIDI å sånt där.

drloop (oregistrerad)
Postat

Trummorna är i audio, men i stereopar om jag inte minns fel.

Postat

Jag måste fråga, är det flera tagningar på samma spår av gitarren, överspelade? För det är väldigt tydliga klipp nästan hela tiden som poppar till 😛

drloop (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Jag måste fråga, är det flera tagningar på samma spår av gitarren, överspelade? För det är väldigt tydliga klipp nästan hela tiden som poppar till 😛

Minns inte, men så är det nog. Är ingen gitarrist så det får klippas hårt för att få nåt som liknar gitarrspel 🙂

Körde dist på guran då hörs inte klippen.

Var mening att någon annan skulle lägga gura men vid en hårddiskkrasch så försvann projektet så allt som blev kvar är detta. 🙂

Redigerat av drloop
Postat

Ahaa. Typiskt att jag inte hade min gitarr här annars hade jag kunnat fixa det :rolleyes:

Vet du vart folk lägger upp så man kan spela upp i en sån där uppspelnings-ruta jag sett överallt här på forumet?

Börjar få ihop det här så jag ska komma tillbaka sen å se hur det låter då å sen slänger jag väll upp den

Postat

Tjena, tycker det är skit grymt av dig att köra lite gratis. Det uppskattas av många tror jag som inte har pengar till att betala för en mix.

Jag håller på med hiphop. Inte hardcore utan gillar att blanda in sång o.s.v i låtarna!

Någon som helst erfarenhet av just rapp? Eller tror du att du skulle kunna göra en hyffsad mix inom själva hiphop genren?

Mvh Douglas

• 3 veckor senare...
Postat

Ingen aning om hiphop men man kan väl testa om du har nån inspelning du trycker på...

Ja här är dloops låt iallafall tog ett tag för jag visste inte hur jag skulle lägga upp och det blev megaupload, blev mycket reverb å skit på den iallafall och så tokdista jag gitarren också

Kan inte göra nå jävla mp3or på den här datorn heller så det fick bli wav......

http://www.megaupload.com/?d=ZC2QYRGR

Postat (redigerat)
Vet du vart folk lägger upp så man kan spela upp i en sån där uppspelnings-ruta jag sett överallt här på forumet?

Fileden funkar bra tycker jag , sedan lägger du bara in " URL " länken i tråden.

Tror du måste regga ett konto , men det e gratis å tar man en minut att göra.

Redigerat av Piccazzo
  • 2 veckor senare...
Postat

tja!

jag har en spelat in en egen låt, som skulle behöva lite mixning.

genren är blues,pop,rock.

skulle vara skit schysst om du kunde mixa lite på den, 🙂

är du intresserad?

hör av dej!

mvh Rickard

Postat

tja!

jag har en spelat in en egen låt, som skulle behöva lite mixning.

genren är blues,pop,rock.

skulle vara skit schysst om du kunde mixa lite på den, 🙂

är du intresserad?

hör av dej!

mvh Rickard

Jo fan det kan jag görna lägg upp spåren på www.megaupload.com tror jag det var... å kör på det så tar jag ner å fixar det dör seb

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.