debatt Postat 29 november 2010 Postat 29 november 2010 (redigerat) Var? Mikrofonstativ golvmodell i krom. Kanske helst med bom. Ska bli julklapp. Redigerat 29 november 2010 av debatt
debatt Postat 29 november 2010 Trådstartare Postat 29 november 2010 Mmm. Ser att de har olika modeller av det braiga märket König&Meyer trebens i krom med bom till hyfsade pengar. Tillkommer väl 150 kr i frakt då dock. Atlas i krom kan man beställa från USA. Har hittills bara sett raka sådana med rund fot och utan bom. Dock har jag sett Rockstand i krom, både med och utan bom. Vilka e bäst? Med bom är ju mer användbart.
Claes Holmerup Postat 29 november 2010 Postat 29 november 2010 De flesta kromfärgade stativ har diverse svarta delar också. Vill du ha ett stativ som verkligen är helt kromfärgat - och som dessutom är ruggigt bra, så kolla på sE Electronics stativ. Bomstativ är mest flexibelt - men om man väljer för billiga sådana, så brukar inte bommen klara sig särskilt länge, utan den slokar så fort man har en lite tyngre mick på den...
debatt Postat 29 november 2010 Trådstartare Postat 29 november 2010 De flesta kromfärgade stativ har diverse svarta delar också. Vill du ha ett stativ som verkligen är helt kromfärgat - och som dessutom är ruggigt bra, så kolla på sE Electronics stativ. Bomstativ är mest flexibelt - men om man väljer för billiga sådana, så brukar inte bommen klara sig särskilt länge, utan den slokar så fort man har en lite tyngre mick på den... dv247, UK - sE Electronics Pro Mic stand 3 in aluminium Ja, jag såg nu sE Electronics silvriga i aluminium - fina grejer. 3200-5550 SEK plus frakt, beroende på modell, 1,2 eller 3. Hade väl tänkt lägga en tiondel... på denna julklapp. 😆 Själv har jag ett par trotjänare som är i krom, köpta på Musikbörsen för evigheter sedan... Detaljer i svart. Väldigt bra fjädring och jag provade här nu och kan konstatera att låsningen för bommen är bland det fetaste jag sett! 😄 Bommen är 75 cm, stativet 87 hopfällt (exkl benen) och 155 cm på höjden helt uppfällt ståendes på de tre benen. Normalt?
djbolton Postat 29 november 2010 Postat 29 november 2010 Jag skulle nog ha köpt König&Meyer från thomann, ruskigt bra kvalite + att det finns reservdelar och extra tillbehör till dom. Passa på och köp lite fler braiga prylar samtidigt så blir inte frakten så svettig. /Johan
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.