TåntN Postat 25 november 2010 Postat 25 november 2010 Det här en låt jag vill att någon gör trummor och bas till, jag är bara 15 år. Och jag spela gitarr och sjunger i den här låten just nu. Kanske kan vara lite offset på takten, inte vet jag. Om någon kunde testa att göra trummor och bas till den här låten sen ladda upp den igen så skulle det vara JÄTTE SNÄLLT! Snälla hjälp en 15 åring som vill spela musik i framtiden. Och förresten det är en Hård Rocks låt. // Arvid. Har 2 versioner. Ni får välja vilken ni gör trummor och bas till. ;D Här är länken: //forum.studio.se/index.php?app=downloads&showfile=10077 1
stratsvante Postat 26 november 2010 Postat 26 november 2010 Men varför inte, jag har tråkigt, kan du skicka alla spår var för sig så plus tempo och tonart så kan jag göra lite trummor och bas plus en grovmix för dig? PM:a för mail! 1
blacktears Postat 9 december 2010 Postat 9 december 2010 du skulle nog ha behövt puffskydd till micken 🙂
Piccazzo Postat 9 december 2010 Postat 9 december 2010 (redigerat) Och helt ärligt , Fet stil och stort typsnitt gör INTE att folk blir mer intresserade snarare tvärtom. Redigerat 9 december 2010 av Piccazzo
aROCKER Postat 9 december 2010 Postat 9 december 2010 Hej! *Puffskydd behövs *Eq på gitarrer för lite mer värme, annars var dom lite "tidiga Mötley Crue" charmiga. *kompressor på sången *lite mer attityd i sång/kör en phoneline eq och dista rösten så kommer du känna ett litet snäpp upp med ett enkelt medel tror jag och skrik lite...det är väl för f^^ HÅRDROCK, hehehehe! *plugga in melodin ordentligt och renodla den så den låter mer bestämt. *Lägg inte viskande rösten i samma tagning och kanal som leaden, då kan du köra med ett annat reverb/delay för att lyfta fram viskningen. *Lite delay på leaden skulle också sitta fint.
Gratch (oregistrerad) Postat 9 december 2010 Postat 9 december 2010 Ändra stilen på dina trådar i fortsättningen. Tillskillnad från de flesta andra forum så är användarna här överlag mognare och äldre än 15 🙂
southdirector Postat 9 december 2010 Postat 9 december 2010 Gött någon hjälpte han! Stratsvante kommer ju att få julklappar iår!! 😄
TåntN Postat 16 december 2010 Trådstartare Postat 16 december 2010 förlåt. Haha spelar in låten ifrån vanligt headset mot gitarr förstärkaren. Men min låt skulle ha varit bra om den var inspelad på en riktig studio? Ialf, har då ett band nu så vi får se om vi spelar in låten i en riktig studio. 😉
P Forsberg Postat 16 december 2010 Postat 16 december 2010 förlåt. Haha spelar in låten ifrån vanligt headset mot gitarr förstärkaren. Men min låt skulle ha varit bra om den var inspelad på en riktig studio? Ialf, har då ett band nu så vi får se om vi spelar in låten i en riktig studio. 😉 Ni kanske skulle överväga att skaffa en enklare hemstudio? Det blir nog billigare i längden och fullt tillräckligt.
stratsvante Postat 16 december 2010 Postat 16 december 2010 Just nu vart det mycket så de här har legat på is men nån gång görs de säkert!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.