Jakado Postat 25 november 2010 Postat 25 november 2010 Jag hoppas att jag valt rätt avdelning, annars får ni skälla på mig Mitt problem är: Att min dator inte hittar mitt ljudkort (Yamaha Audiogram 6) Jag har en MacBook, Snowloapard Version 10.6.5 Detta har jag gjort: - Jag har laddat ned de senaste drivrutinerna. - Provat ljudkortet i en annan dator och det fungerar - Om jag bara spelar upp musik via typ Spotify så kommer ljudet bara i datorns inbyggda högtalare. - Om jag pluggar in gitarr i ljudkortet kommer det ljud i de "riktiga högtalarna" (Ej via datorn) - När jag går in och ska välja ljudkort i Logic Pro 8, version "Logic Pro 8.0.2 (1502.22) Hittar den bara det interna. Någon som har något tips på hur jag får det att fungera? MVH/ Jakado
joachime Postat 25 november 2010 Postat 25 november 2010 http://discussions.apple.com/thread.jspa?messageID=12577100 Läs James Stricklands inlägg.
stegrarn Postat 25 november 2010 Postat 25 november 2010 Jag har en bekant som har råkat ut för samma eller liknande problem med sitt Focusrite Saffire Pro 24, efter uppdatering till Mac OS 10.6.5 så funkar inte kortet längre. Är det vanligt att MacOS-uppdateringar ställer till det så här?
Implasticyde Postat 26 november 2010 Postat 26 november 2010 (redigerat) Jag har en bekant som har råkat ut för samma eller liknande problem med sitt Focusrite Saffire Pro 24, efter uppdatering till Mac OS 10.6.5 så funkar inte kortet längre. Är det vanligt att MacOS-uppdateringar ställer till det så här? Har alla USB-ljudkort slutat fungera efter Mac OS 10.6.5 uppdateringen? Misstänker att så inte är fallet, ibland väljer vissa 3:e parts leverantörer att på något sätt inte följer standarden i något avseende och det kan vara orsaken till att Yamaha och Focusrite fått problem. Yamaha problemet har joachime en lösning på, två svar upp. Focusrite har jag tyvärr ingen koll på men man brukar ofta finna väldigt matnyttig information hos 3:e partstillverkarna och deras egna forum 🙂 EDIT: Förtydligande Redigerat 26 november 2010 av Implasticyde
barkley Postat 26 november 2010 Postat 26 november 2010 Har alla USB-ljudkort slutat fungera efter Mac OS 10.6.5 uppdateringen? Nej, jag kör ett Edirol-kort via USB som funkar
BurninSven (oregistrerad) Postat 27 november 2010 Postat 27 november 2010 Kör 10.6.5 på en dator som bygger på ett Asus moderkort och allt funkar.
Linus Postat 30 november 2010 Postat 30 november 2010 - Om jag bara spelar upp musik via typ Spotify så kommer ljudet bara i datorns inbyggda högtalare....eftersom det interna kortet är valt som ljudutgång i Systeminställningarna. - Om jag pluggar in gitarr i ljudkortet kommer det ljud i de "riktiga högtalarna" (Ej via datorn)Beror på att medhörningen från gitarren går direkt till utgångarna och inte passerar via datorn. - När jag går in och ska välja ljudkort i Logic Pro 8, version "Logic Pro 8.0.2 (1502.22) Hittar den bara det interna. Även om du inte hade installerat drivrutiner så borde mixern ha dykt upp som en "USB-ljudenhet". Vilken USB-port har du använt? Kan du prova att flytta kortet till en annan port och se om den "vaknar till"? - Jag har laddat ned de senaste drivrutinerna. v1.0.2 antar jag? 2
Jakado Postat 30 november 2010 Trådstartare Postat 30 november 2010 Linus: Jo man tycker ju att det borde ha dykt upp, men vi provade ljudkortet på min flickväns dator och där fungerade det ju. Jag har provat alla USB-portar och har laddat ned v1.0.2. Det borde vara något fel på min dator men jag kan inte lista ut vad? Help me!
joachime Postat 30 november 2010 Postat 30 november 2010 ...jag kan inte lista ut vad? Help me! Har du provat det här? The issue turns out to be that the Yamaha audio USB driver doesn't work properly in 10.6.5. Ripping the Yamaha driver out resolved the problem' date=' and my Audiogram 3 shows up as USB Audio Codec now and appears to work fine using the default USB audio driver. The Yamaha driver was in /System/Library/Extensions.[/quote'] http://discussions.apple.com/message.jspa?messageID=12569809#12569809 1
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.