Jump to content
Annons

Nu är det vinter.

SadamJR

Recommended Posts

Ser på väderleksrapporten att vintern är här. De närmaste dagarna kan det bli en halvmeter snö, och i nästa vecka kan det bli femton grader kallt även på dessa sydliga breddgrader.

Själv avskyr jag eländet. Vet inte om jag står ut med ännu en vinter som den förra. Funderar på dubbdäck till cykeln och broddar till skorna. Är det någon som vet vad en spark kostar?

Dela på andra sajter

Annons

Ja, häromdan sa de att det har varit 10 grader kallare i hela landet i genomsnitt sett över dygnen den senaste tiden jämfört med vad det brukar vara. 10 grader!! Det är mycket det.

Jag tror INTE ALLS det blir som förra vintern. Det blir mycket värre, kallare om inte annat.

Å andra sidan så ska ju den värsta akuta kylan nu lägga sig om knappt tre veckor.

Våren sedan?

En spark kan vara billig, det beror lite på var den ska träffa.

Dela på andra sajter

Har inga problem med det. Undrar dock varför det är så svårt att få ut barnen på rast idag.

De kanske är roade av den buttra tanten som bara stirrar ut genom klassfönstret och fnyser hela tiden.

Förresten så syftade jag med småkids inte på skolbarn. Jag menar på de här små goa liven som står där med stickade tumvantar, vinteroverall som får dem att se ut som små Michelingubbar, i mössa med stor rund tofs samt snorig näsa, och som knappt kan vänta på att få dra upp pulkan uppför kullen för ännu ett race nedför.

Dela på andra sajter

Hälsar på föräldrarna. 73 cm snö.

... de bor i götaland.

Såg du några av de där goa små liven som står där med stickade tumvantar, vinteroverall som får dem att se ut som små Michelingubbar, i mössa med stor rund tofs samt snorig näsa, och som knappt kan vänta på att få dra upp pulkan uppför kullen för ännu ett race nedför.

Dela på andra sajter

Såg du några av de där goa små liven som står där med stickade tumvantar, vinteroverall som får dem att se ut som små Michelingubbar, i mössa med stor rund tofs samt snorig näsa, och som knappt kan vänta på att få dra upp pulkan uppför kullen för ännu ett race nedför.

Valentins värld?

Dela på andra sajter

nu fattar jag vad som händer här. Det är molnfritt, solen skiner. ändå snöar det ymnigt. På aftonbladet pratas det om snökanonen östersjön, men man har tydligen glömt snökanonen vättern. Den producerar uppenbarligen mycket mer snö.

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.