Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Jag ska spela in sång i en lokal som jag inte riktigt spelat in i förut. Det finns massa olika smårum med vanliga väggar, även ett valv med väggar av betong och massa hyllor och saker på väggarna, väldigt stumt rum ljudmässigt. Till detta tänkte jag sätta ihop massa kartonger av läskplattor/kartonger och sätta runt micen som denna http://www.thomann.de/se/se_electronics_reflexion_filter_project_stud.htm

Kommer det funka eller blir det bara pannkaka? I vilket av dom rummen tror ni att jag ska köra i? Ett stort vidöppet eller ett litet tyst med vanliga väggar eller i valvet där det är betong?

Jag är inte överdrivet haj på hur man vill ha det i rummet. Jag har sökt en del, men inte riktigt funnit svar.

Tack på förhand.

Redigerat av Thorell
Annons
Postat

en god ide är ju att testa att spela in i de olika rummen och höra vad det blir för skillnad.

bilden du länkade till med micen är gjort av absorbenter som ska hindra att sången studsar mot väggarna och ger ekon du inte vill ha, vanlig kartong har inte samma egenskaper.

med ett rum utan eko får du ju möjlighet att lägga på sådana effekter efteråt så det låter som du vill.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.