Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hur får man ljud in i cubaseSX, från JD800 och Juno2 synta, snälla skulle någon kunna hjälpa mig, har en M-aduio 2496, och cubase SX, Jag fick in bara midi signaler , det gick bara spelar in MIDI men ljudet kom inte med 😆 snäääälllllllllllllllllllaaaa , skulle vara jätte shysst om någon svara 😆

Annons
Postat

Du behöver koppla line out från dina synthar till en mixer, som sedan går till line in på ditt ljudkort.

Postat

Line out från mixern till line in på ljudkortet. Sen får du väl ställa in input bus:es i Cubase.

Postat

Du har inte funderat på att läsa manualen?

Läs getting started, så ska du se att det löser sig 😆

Postat

Beroende på vilken Cubase version du använder ser det lite olika ut. Men om du aktiverat de ingångar du behöver så skapar du ett nytt audio spår, ställer ingången som input och trycker på Rec så skall saken vara biff.

/Majken

Postat (redigerat)

Det magiska ordet heter.. VST Connections ( om det är SX 2 och uppåt... SX 1 såg väl lite annorlunda ut ?)

Är ditt ljudkort korrekt installerat, drivrutinerna likaså.. så ska ut och ingångarna dyka upp i VST Connections ( SX 2 och upp) när du klickar "new output".

Sen, när du gör som Majken sa, ska allt vara biff...

Redigerat av demoniqus
Postat (redigerat)

Har du kollat så ASIO-drivrutinerna är korrekt installerade?

Redigerat av demoniqus
Postat (redigerat)
ska man ativera i VST Input?  vad ska jag väljer där då?

SPDIF in L & R    eller  Mixer in L&R ???

S/Pdif är den digitala anslutningen, så vi får anta att det är den andra Mixer L&R :rolleyes:

Sen är det väl den du assignar till ditt öppnade Audiotrack i cubase när du vill spela in..

Redigerat av demoniqus
Postat
öppna Audio track?? varför inte midi track? jag vill ju får ljud fårn synta in i midi track så jag kan hantera där 😕

Jo, men syntharnas audio kommer skicka till dina audio-spår.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.