Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej. Har två st förstärkare med topp och låda ståendes i replokalen som jag skulle vilja koppla ihop och lira på samtidigt. Hur gör jag?

Annons
Postat

Slitta gitarrkabeln med en linebox eller nån splitter. För att testa hur del skulle kunna låta så kan du dra en kabel från den andra ingången på ena förstärkaren till nästa förstärkares ingång (inte optimalt men det funkar).

Kolin

Gratch (oregistrerad)
Postat

Finns "A-B" boxar från Lehle som fungerar för det så du kan köra båda samtidigt eller separat.

Postat

På gitarrförstärkare brukar det vara två ingångshål bredvid varandra, det ena ger lite svagare ljud. Koppla in som vanligt i det "starkare" hålet och sätt en till gitarrkabel i det andra, den dra du vidare till nästa stärkare. Sen ska alla rattarna stå på lite drygt fullt, då blir det ös.

Postat

På gitarrförstärkare brukar det vara två ingångshål bredvid varandra, det ena ger lite svagare ljud. Koppla in som vanligt i det "starkare" hålet och sätt en till gitarrkabel i det andra, den dra du vidare till nästa stärkare. Sen ska alla rattarna stå på lite drygt fullt, då blir det ös.

finns ju ingen garanti för att det där funkar

finns ju stärkare med två olika kanaler

Postat

Finns "A-B" boxar från Lehle som fungerar för det så du kan köra båda samtidigt eller separat.

Låter som en bra lösning, men borde de inte funka med en split kabel? (stereo till 2x mono)

Postat

Låter som en bra lösning, men borde de inte funka med en split kabel? (stereo till 2x mono)

visst

om du har stereoutgång från din gitarr eller från din pedal/multieffekt

Postat

Använd effect send till return på stärkarna. Då slavar du den ena efter den andra

fast då har du ju oftast gått igenom den enes preamp

Postat

fast då har du ju oftast gått igenom den enes preamp

oftast? i vilka fall går de inte?

split kabeln som jag nämnde lär inte vara något alternativ då jag har massa pedaler med bara mono out.

lehle boxen som gratch nämnde borde ju vara de optimala, dock en lite dyrare lösning.

Postat

Använd effect send till return på stärkarna. Då slavar du den ena efter den andra

Ja !då kan man få ett gött ljud om man pressar dom lite.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.