Jump to content
Annons

ännu en kristen popdänga:)


fransgabriel (oregistrerad)

Hur känns detta...?  

9 röster

  1. 1. Hur känns detta...?

    • grymt skönt å lyssna på
      2
    • helt okej låt
      2
    • njaee sådär...
      3
    • uselt...
      0


Recommended Posts

fransgabriel (oregistrerad)

En låt jag gjort lite snabbt i min Zoom ps04, har oxå använt lite software som melodyne, cubase, cool edit m.m

trummorna är ... en trååkig trumloop, inte lika fräckt som mammas källare denna gången, men men,

och här är länken: http://fransgabriel.no-ip.info/follow.mp3

Redigerat av fransgabriel
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jodå det här låter lite bättre än den förra. Mixningen och ljudbilden lämnar en del övrigt att önska. Men det är bara att jobba med ljuden, nivåerna och mixen.

Låten är helt okej. lite autotunervarning ibland. (falsksång på sin ställen)

Texten tilltalar mig inte eftersom jag inte är kristen. Men den funkar i form och frasering.

😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Yo!

Melodin är nog den här låtens starkaste kort, inte minst i refrängen. Låten har potential att bli en "hit".

Som du säger så är trumloopen lite tråkig, och själv skulle jag lagt en massa schyssta gospelackord istället för en distgitarr, men det handlar ju om tycke och smak. Därför lämnar jag nog mixningstipsen till nån annan.

// David

Link to comment
Dela på andra sajter

fransgabriel (oregistrerad)

"Som du säger så är trumloopen lite tråkig, och själv skulle jag lagt en massa schyssta gospelackord istället för en distgitarr"

- ja det sant... jag är under progress på den musikaliska biten i mitt liv, förhoppningsvis kommer det feta gospel ackord i framtiden:)

tack för kommentarerna!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...