Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hade fått tipset av en brud att se Lyxfällan och provade för första gången men aldrig mer kan jag säga.

Det var ett avsnitt för längesedan med nån ensamstående kille som tyckte så förfärligt synd om sig själv.

Sedan var det två killar som skulle hjälpa till med ekonomin. Vilken förnedring.

Men det var inte det allvarligaste. Rätt som det var så får man se en tavla med en dj**la massa pengar

i form av 1000-lappar och 500-lappar uppsatta på. Det visar sig vara 57000 kr och då tänkte jag att ok,

och tyckte att killen hade det lite tufft och jag kände t.o.m. lite sympati för honom.

Efter ett tag visar det sig dock att han ska ta bort tusenlappaer från tavlan, så det blir 33000 kr kvar

har jag för mig. Oj, tänkte jag. Det kan bli rikigt knivigt. Pengarna skulle räcka till alla utgifter,

boende, mat etc.

Sedan fick jag kväljningar.

Det visade sig att den föreslagna budgeten avsåg MÅNAD och inte år som jag trodde.

Och dessutom efter skatt. FY FAN!

Gör ett reportage hemma hos den deltidsarbetande, den arbetslöse, den värnpliktige, den förtidspensionerade,

den studerande, den utförsäkrade socialbidragstagaren eller människan med endast garantipension istället.

Då får de använda tejp istället för spikar. Till alla mynten, menar jag.

Ett sådant här tv-program kan ju aldrig hjälpa någon med dålig ekonomi, utan bara rena idioter som borde

spärras in.

😐

Annons
Postat

vad bra att du dömmer ut ett program efter att ha sett ETT program 😆

har inte sett alla avsnitt, men vet att det även varit med folk som gått på a-kassa... och betalat sin bröstoperation för det 😛

Postat

Det senaste avsnittet var om en kvinna med en månadslön på 28000 men ändå var tvungen att leva på sin pensionerade far. 🤪

idiot

inte du alltså

😄

Postat

har inte sett alla avsnitt, men vet att det även varit med folk som gått på a-kassa... och betalat sin bröstoperation för det 😛

Vad betyder dömmer?

😕

Postat

Men för djävulen.

Spärra in eller skjut.

Postat

Vad betyder dömmer?

😕

Juztice för AllA!...eller på svenska: Rättvisa! Eller enligt Bibeln: På den yttersta dagen kommer domen som suddar ut alla tvivel. Den svenska Bibeln Bibel 2000 är mkt bättre och välsignad. Studera den om du är intresserad av Religion..😉

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.