Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

jag ska fixa en pa-anläggning för en lokal som tar ca 100 pers. min tanke är 2 aktiva toppar plus 1 aktiv sub, tillsammans med passiv analog mixer. 1 aktiv sub tänker jag att räcker iom att lokalen är liten, plus att det är utrymmesbrist på scenen. rätt tänkt? har kollat in följande:

subbas rcf sub 705-AS

toppar rcf art 310 A

mixer mackie onyx 24.4

frågan är: kan jag länka vidare från suben till topparna, eller blir det mono då? behöver jag nåt slags xover, typ dbx 223 xl? kollade även in dynacord d-lite 2000, och i det systemet så ligger ju slutsteget i suben och därifrån drar man L/R-kablage till topparna. men det kostar oxå mer...

Annons
Postat (redigerat)

Nej. Det blir inte mono. Du har ingång L & R. Sen har du 2 fullrange utgångar och även 2 utgångar som gått genom delningsfilter... Kör på!

Redigerat av Svalander
Postat

Subar brukar ha L-R I/O och tar hand om delningen även om singel sub och stereo i topparna. RCF är bra prylar men beroende på lokal och musikstil så kanske en 15” är lite snålt även om den är av bra klass.

Postat

ok, tack för snabba svar! då kanske RCF SUB 718-AS kunde vara ett bättre alternativ, eller RCF ART 902-AS? fast den senare har väl bara 12". kommer art 310A att räcka till som toppar?

nån som har erfarenhet av mackiebordet? har fått bra recensioner har jag sett i alla fall.

Postat (redigerat)

Jag gillar 310. Tycker att de större grötar mer i mellanregister. Allt beror på hur starkt du ska spela, men jag tycker att de levererar bra. Jag kör ibland 4 st 310 och två subar. Klockrent!

Redigerat av Svalander

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.