Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Sitter med ett 64-bitar-system, men valde att installera SONAR 32-bit för att "kunna stödja" de 32-bitspluggar jag har.

Dock hade det ju kanske funkat med SONARs bitbridge (och j-bridge) ändå. Mest för att använda altiverb tnkte jag.

Fråga: om jag någon gång känner behovet av att ominstallera SONAR från 32 till 64-bit - måste jag plocka bort de miljoner

pluggar jag har dessutom för att ominstallera dessa? Tänker på registerändringar, SONARS egna medföljande pluggar

med "delade inställningar" o allt sån't skit? Hade ju varit skönt att slippa.

Annons
Postat

Räcker det inte med att möjligen byta namn på VST-mappen som ligger i Cakewalk-mappen.

De flesta pluggar ligger ju under respektive tillverkare och de som avinstalleras är de som

medföljde SONAR (även om själva VST-mappen också "ägdes" av SONAR under installation)?

Postat (redigerat)

Så vitt jag vet så bör 32-bits pluggar fungera i 64-bit oxå.. men har inte den erfarenheten själv. 😑

Ja, det ifrågasatte jag aldrig. Betonade jag t.o.m i första inlägget. Pluggarna lär tydligen funka oavsett

med tanke på bitbridge/jbridge. Överväger dock en ominstallation till 64-bits-DAW för att utnyttja mer RAM än 4GB. Där hade det varit smidigt att låta alla andra pluggar ligga kvar i sina respektive mappar, så att inte SONAR avinstallerar gemensamma mappar e.d. också.

Redigerat av JohnRick
Postat

Jasså jaha.. 😱 Jag vet inte vad som är smidigast.. Som sagt, om du installerar 64-bit utan att avinstallera 32-bit så bör det ju funka men. Jag har inget bra svar att komma med.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.