Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

tja tänkte bygga eget litet mickbås för hemmastudio, tänkte jag skulle ta o samla ihop ldfskivor och massa ljudisolering.

tänkte mig ngt sånt här:

_mickbas.JPG

så här ser de ut just nu, o de ger rätt bra ljud:

Youtube - min studio

(här är låten om ni vill höra mer: låt - den här går ut till dig bror )

jag hår hållt på ett halvår så klandra inte mina videos/låtar..

kommer de bli för trångt de som jag visade i bilden?

och är de fler som byggt ett mickbås som kan ge mig tips?🙂

tack så mycke /våran värld!

Redigerat av alltarkaos
Annons
Postat

Tänkte du låta begrava dig i den också? Är du vampyr? Kommer nog nämligen kännas som en kista... 😳 Sök på "sånghörn" istället på forumet.

Postat (redigerat)

Tänkte du låta begrava dig i den också? Är du vampyr? Kommer nog nämligen kännas som en kista... 😳 Sök på "sånghörn" istället på forumet.

HAHHAHAHA:) nej asså jag ska stå utanför men ha micken i, typ som en mickscreen men kommer funka bättre om du fattar va jag menar:)

typ som denna:

Redigerat av alltarkaos
Postat

HAHHAHAHA:) nej asså jag ska stå utanför men ha micken i, typ som en mickscreen men kommer funka bättre om du fattar va jag menar:)

typ som denna:

Det är fel håll att angripa problemet från.

Fixa en sånghörna istället: http://wiki.kontrollrummet.com/Akustikbehandling#Liverummet

Postat

om jag gör ett trekantigt då? 2m högt o ställer de som ett hörn? för jag har inga hörn lediga..

Helt ok - så länge du tänker på rätt håll och ställer det bakom ryggen istället för att ställa det bakom micken. 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.