Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

s_mnst_llningar-2_1302741w.jpg

Detta lär vara de sex vanligaste sovpositionerna.

Mina tre sovpositioner var INTE MED!!! 😳

Vi får väl kalla dem 7, 8 och 9 då...

7) "Omvänd saxningsstil". Ligg på magen som en omvänd höjdhoppare som ska saxa över ribban med höger ben före MEN med vänster arm först, eller tvärtom. Vänster arm rakt fram uppåt. Höger arm runt kudden. Huvudet åt vänster. Vänster ben rakt ned och vristen tryckt mot underlaget. Höger ben jättehögt upp med knäet uppe vid kudden faktiskt - allt för att kunna ta jätteklivet!

8) "Magen och kramas". Ligger på magen, ungefär som en av bilderna ovanför, men med huvudet åt vänster och vänsterbenet i 90 grader på sidan. Skiftar jag till huvudet åt höger, så blir högerbenet i 90 grader tryckt mot underlaget istället. Armarna alltid runt kudden.

9) "Sidan med saxning". Ligger på sidan, vilken som. Om jag ligger på höger sida har jag höger hand under kudden, den andra armen flyger och far varsomhelst. Höger ben nedåt men inte helt rakt och vänster ben mer uppåt med knä.

Tillägg: Ligger folk verkligen rakt ned med BÄGGE benen?

2an och 3an ser inte kloka ut f.ö...

edit: stavfel

😄

Redigerat av debatt
Annons
Postat

Sovpositionen jag föredrar är nummer 3 fast att man ligger i mitten och drar upp högerbenet så att smalbenet trycks mot väggen (som är till höger om sängen). Gillar nummer 5 annars med.

Postat

Alla bilder skulle jag välja. Ibland snurrar jag runt så att jag trassslar in mig i sänglakanet.

Fast nu överdrev jag.

..men nästan iallafall.

Typ 😕

Postat

Sovpositionen jag föredrar är nummer 3 fast att man ligger i mitten och drar upp högerbenet så att smalbenet trycks mot väggen (som är till höger om sängen). Gillar nummer 5 annars med.

Äntligen en som drar upp ett av benen...

Femman håller jag med om också.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.