Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hallå där kära vänner! 😄

Startar denna tråd för att det är otroligt svårt att hitta tips på trum-mixning här i forumet.

Självklart har mycket tagits upp men inte så värst ingående och väldigt utspritt. 😉

Tanken var att samla ihop så mycket tips och tricks som möjligt, så att folk vänder sig till denna tråd och förhoppningsvis hittar de svaren de söker.

Märk gärna ert inlägg med trumma/kombination av mickar (t.ex Overheads vs. Ambient:) för att hålla tråden någorlunda städad. Alltså mer tips och mindre snack.

Det skulle också uppskattas om ni gick lite mer djupgående.

Dvs satt det inte blir svar såsom t.ex Släng på en kompressor relativt hårt och eq'a diskanten lite.

Gå gärna djupt in i teknikerna just ni använder och anser funkar bäst.

Ser fram emot många goda råd nu! God kväll! 🙂

Annons
Postat

bra initiativ!

just trummor är ju en bitch att micka upp. Ser även jag fram emot vettiga tips på detta.

Inte bara en bitch att micka upp.

En bitch att mixa för att det finns så jävla många olika sätt att göra det på och så många sound man kan få till.

Ps. Hur går det på SAE? 🙂

Postat

Inte bara en bitch att micka upp.

En bitch att mixa för att det finns så jävla många olika sätt att göra det på och så många sound man kan få till.

Ps. Hur går det på SAE? 🙂

det rullar på. sjukt lång denna jäkla väntan på att få lägga vantarna på studio 2 bara. just nu verkar fokus ligga på att mixa dåliga funk/rnb-låtar. haha.

Postat

det rullar på. sjukt lång denna jäkla väntan på att få lägga vantarna på studio 2 bara. just nu verkar fokus ligga på att mixa dåliga funk/rnb-låtar. haha.

Haha, haka på mig då?

Ska spela in ett band snart.

Skulle behöva någon som kokar kaffe och lagar mat åt mig! 😉

drloop (oregistrerad)
Postat

Man kan ju fortsätta på tråden....

Postat (redigerat)

Man kan ju fortsätta på tråden....

En helt nedkluddrad tråd med helt fel förfrågan tycker jag.

Därav anledningen till den nya, annars hade jag ju fortsatt den?

Nu är ju inte detta Forumkriget 2010 så låt oss se vart denna tråd kan ta oss istället 🙂

EDIT: Du kanske kan börja med något schysst tips?

Redigerat av Mellony

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.