Jump to content
Annons

Sidechaina bort gapiga ungar.


Carle

Recommended Posts

Jag har nu hunnit bli 21 år gammal och är sedan tre år tillbaka ihop med en tjej och det verkar inte bättre än att vi skall vandra livet ut hand i hand. Om ett par år får man då misstänka att vi båda kommer vilja ha barn och förslagsvis då med varandra. Problemet är att hon är ganska ovan vid skrik och gap då hon själv alltid var tyst som barn och jag själv kommer förhoppningsvis jobba så pass mycket med min musik att jag inte kommer ha tid att uppfostra några bråkiga ungar. Jag har därför börjat utforma en teknik som skall kunna sidechaina akustiska ljudkällor. Jag tänker mig en annordning där barnens prat duckar, vi kan dra det så lång som att vi gate:ar bort det helt, när vuxna pratar. Att sätta någon form av munkorg som aggerar gate på barnen är väl inga problem, men hur skall jag se till att alla vuxnas röster går in som sidechain input i compressorn. Någon som har erfarenhet och kan ge lite tips?

Om det är lättare skulle man annars kanske kunna släcka ut barnen med någon form av fasvändning.

Redigerat av Carle
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Vore det inte enklare att hyra ut dem de första, säg, 12 åren? Sen när de är mogna för att börja på internatskola kan ni ju ta tillbaka dem.

Ni skulle ju kunna göra det med förbehållet att ni får ha dem under julen. Åtminstone på prov första åren, för att se om de tindrar och håller sig lagom lugna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja, om det krävs att en vuxen måste prata för att barnen ska vara tysta så blir det ju aldrig tyst liksaom... Utveckla en fasvändningsmaskin istället. Har faktiskt tänkt på det, micka upp ungen och skicka blixtsnabbt en fasvänd signal till en högtalare som sitter några cm framför munnen (för att kompensera för den ofrånkommliga fördröjningen). Eller så serverar du krossad krita till frukost, varje dag. Kul att du också gillar ungar 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

har därför börjat utforma en teknik som skall kunna sidechaina akustiska ljudkällor. Jag tänker mig en annordning där barnens prat duckar, vi kan dra det så lång som att vi gate:ar bort det helt, Någon som har erfarenhet och kan ge lite tips?

Jag hoppas du skojar ! För när du har fått barn så får du annat och tänka på, tex. blöjbyte,mat,handla,städa,mata,leka,kanske får den kolik vilket är vanligt, och då slipper du sova på natten mm. listan kan göras oändlig ,för så är livet.

.

Om man inte fixar detta är det nog ingen ide för att och ha ungar. om man däremot tycker att man kan fixa det, så är det bara att gilla läget och ta den tid som finns kvar till musik . Man skaffar inte barn om man går och funderar på att skrik mm är ett problem.

Dessutom ska du sidechaina bort det mänskliga talet så lär du nog ta bort mer ,eller du ska kanske bara ta bort de frekvenser som är viktigast för uppfattbarheten i talet typ som ligger mellan 1000 - 4000 Hz ?😄

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hoppas du skojar ! För när du har fått barn så får du annat och tänka på, tex. blöjbyte,mat,handla,städa,mata,leka,kanske får den kolik vilket är vanligt, och då slipper du sova på natten mm. listan kan göras oändlig ,för så är livet.

.

Om man inte fixar detta är det nog ingen ide för att och ha ungar. om man däremot tycker att man kan fixa det, så är det bara att gilla läget och ta den tid som finns kvar till musik . Man skaffar inte barn om man går och funderar på att skrik mm är ett problem.

Dessutom ska du sidechaina bort det mänskliga talet så lär du nog ta bort mer ,eller du ska kanske bara ta bort de frekvenser som är viktigast för uppfattbarheten i talet typ som ligger mellan 1000 - 4000 Hz ?😄

hahaha. jag hoppas DU skojar 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Dessutom har jag ett perfekt sångbås i min dotters "walk in Closet" Pga alla kläder, gosedjur mm som hänger överallt. Rummet är stendött =)

Det där har även jag tänkt testa!

Problemet är bara att få in mick-stativet. Samt att kablarna inte räcker.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har nu hunnit bli 21 år gammal och är sedan tre år tillbaka ihop med en tjej och det verkar inte bättre än att vi skall vandra livet ut hand i hand. Om ett par år får man då misstänka att vi båda kommer vilja ha barn och förslagsvis då med varandra. Problemet är att hon är ganska ovan vid skrik och gap då hon själv alltid var tyst som barn och jag själv kommer förhoppningsvis jobba så pass mycket med min musik att jag inte kommer ha tid att uppfostra några bråkiga ungar. Jag har därför börjat utforma en teknik som skall kunna sidechaina akustiska ljudkällor. Jag tänker mig en annordning där barnens prat duckar, vi kan dra det så lång som att vi gate:ar bort det helt, när vuxna pratar. Att sätta någon form av munkorg som aggerar gate på barnen är väl inga problem, men hur skall jag se till att alla vuxnas röster går in som sidechain input i compressorn. Någon som har erfarenhet och kan ge lite tips?

Om det är lättare skulle man annars kanske kunna släcka ut barnen med någon form av fasvändning.

Det är lugnt. Det du ska göra är att med enkel boelsk algebra sidechaina barnens röster mot de vuxa.

Dvs:

IF "vuxen talar"

AND "barn talar"

THEN "dog collar, level six on child"

END IF

För att se vad dog collar level six är kan du se följande film

ELLER, så struntar ni i barn....

Cheers!

Redigerat av ONSatan
Link to comment
Dela på andra sajter

Det där har även jag tänkt testa!

Problemet är bara att få in mick-stativet. Samt att kablarna inte räcker.

Bara att bygga på med förlägningskablar!

Å dessutom kan man ha nytta av barnen! Lär dom några kortkomandon, sätt en mick för kommunikation i näven på ungen och vips, så har du en inspelningstekniker =)

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...