Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag har en Pioneer dvd-recorder i min studio.

Jag hade spelat in på den, men när jag hade tagit bort ett avsnitt någon minut in och skulle slå ihop de nu uppkomna två rutorna i redigeringsläget till en ruta genom att helt enkelt välja "Slå ihop rutorna" så kom det upp en varningsruta på bildskärmen.

"Man kan inte slå ihop redigerade bildrutor". Det måste man ju kunna...

Fråga: Vad är det då för vits med att redigera om man inte kan få materialet i följd med en startpunkt sedan?

En parallell kan dras till om man spelar in ett tv-program där det förekommer reklaminslag. Det testade jag också därefter.

Jag spelade in programmet i ett svep, använde sedan sökfunktionen och letade upp de två reklamavsnitten under Redigering

och markerade dem så att programmet nu bestod av fem delar. Jag tog bort de två reklamavsnitten och tre delar av programmet

återstod därför. Men när jag skulle välja "Slå ihop rutorna" så stod det att det inte gick för de var redigerade!

Man kan ju inte börja med att slå ihop något som inte är redigerat, för då är det ju bara en ruta...

Såå... hur och när används "Slå ihop rutor"-funktionen?

😳

Annons
Postat

😕

Måste komma på om det öht går i projektet att spela in ett tv-program och ta bort reklamen och sedan sätta samman delarna som blir kvar, till ett enda program och inte att spelaren som ska spela upp skivan därefter uppfattar avsnittet/programmet som 3-4 olika... bara för att jag har raderar alla reklamavsnitt.

Att det står "Går ej att slå ihop delar som redigerats" (redigerats i betydelsen reklam-eliminerats), är skrämmande.

Så fort man delar upp en inspelning räknas det som att den redigerats.

Ska man sedan slå ihop dessa delar igen så går inte det för materialet har redigerats (=delats upp).

Ologiskt. Man kan ju inte slå ihop något som inte är uppdelat.

😳

Postat

Jag vet.

Det är en så dj**la dum funktionsegenskap hos min Pioneer DVD-Recorder att det nästan inte går att förstå frågan.

😐

Postat

Fan...

jag som hoppats att någon hade svaret på denna fråga.

Och till alla som undrar.... JAAAAA!!!!! Jag har skrivit till Pioneer om detta två gånger utan att ha fått svar.

Lyckligtvis har jag en kompis som har samma dvd-recorder och samma problem. Så det beror inte på sinnessjukdom.

Maskinen är ologisk i sina menyer. Frågan är om "Slå ihop"-funktionen öht fungerar. I så fall... när? hur?

Tänkte redigera musikvideo på den och lägga in menyer med text m.m., för det går iaf.

Ungefär som i det enklaste videoredigeringsprogrammet, typ Windows Movie Maker.

😄

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.