Jump to content
Annons

Jaha, vad tyckte du om den här låten då?  

38 röster

1. 1. Jaha, vad tyckte du om den här låten då?

• 5- Sagolikt!
      11
    • 4- Mycket bra!
      9
    • 3- Bra!
      5
    • 2- tja, kanske!
      2
    • 1- bläh!
      1

Recommended Posts

Annons
Postat
riktigt bra djonas!! Det enda som låter halvbra är en del chinacrashar när dom matar på kontinuerligt, typ som vid 3.05

Annars låter det fett och mäktigt, grymma gitarrer.

Du har skrivit in basen va? Den låter väldigt tajt.

Tack så mkt Jazzman!

Kul att du gillar det....jag kan hålla med dig om cymbalerna. Jag använder dem av ren lathet. Jag har battery och dfh i vilket det finns schyssta cymbalerna. Jag ska nog gå över till att använda dem i fortsättningen.🙁

Yes basen är inskriven, har ingen egen bas. 😮

Du kanske är intresserad av att lägga bas på nån låt?

Hade varit roligt att se hur det hade låtit. 😄

Mvh / djonas

Postat
Maffigt värre!

Helt fantastiskt helt enkelt!

Håkan

Tack så mycket Håkan. 😮

Kul att du gillar det.

Mvh / djonas

• 3 månader senare...
Postat

En av de mest självsklara 5:or jag nånsin givit.

Har varit en favorit i playlisten ett tag nu, instrumentalmusik blir inte mycket bättre än såhär!

Postat

Mycket bra! Sådant här gillar jag!

Du gillar symphony X va? Det finns mycket i denna låten som påminner om annat. Jag finner lite Patrick Rondat här och där bland annat!

Postat

Jag ville bara kolla om herwhisper har hängt sig i pungkulorna än? 😱

kommentarer på låten känns överflödiga eftersom jag redan skrivit vad jag tycker om det 🥰

Postat

Grymt bra!...

Det enda negativa jag har att säga är att ljudet på baskaggen och virvelkaggen borde skräddarsys lite till...öhhhh..hemskt egentligen att klaga på det, för annars är ju låten helt fantastiskt!...ja du spelar ju så fruktansvärt bra på gitarren..usch blir ena avis... 😱.... tur att jag är sångerska!.. 🥰

Postat (redigerat)
Mycket bra! Sådant här gillar jag!

Du gillar symphony X va? Det finns mycket i denna låten som påminner om annat. Jag finner lite Patrick Rondat här och där bland annat!

Tack så mkt! 😎

Yes Symphony X vet jag vilka de är men det är inget som jag lyssnar på och inspireras av direkt.

Jag lyssnar mest på Dream Theater, Pantera, Klassisk musik, Nitin Sawhney, Shakti, världsmusik och fusion bara för att nämna några inspirationskällor. 😉

Mvh / djonas

Redigerat av djonas
Postat

Hm... jag lyssnar INTE på sån här musik .

Men om jag säger att tom JAG lyssnade igenom hela låten... är det ett bra betyg då ?😎

jag blev imponerad..

trummorna helt programmerade eller har du några trumsynthar ?

/Perrra

Postat (redigerat)
Jag ville bara kolla om herwhisper har hängt sig i pungkulorna än?  😆

kommentarer på låten känns överflödiga eftersom jag redan skrivit vad jag tycker om det 😆

Hehe det lär vi ju märka på vocalsen nästa han postar en demo.😆

Grymt bra!...

Det enda negativa jag har att säga är att ljudet på baskaggen och virvelkaggen borde skräddarsys lite till...öhhhh..hemskt egentligen att klaga på det, för annars är ju låten helt fantastiskt!...ja du spelar ju så fruktansvärt bra på gitarren..usch blir ena avis... 🥰.... tur att jag är sångerska!..😆

Tack så mkt!

Hmm...kanske ska ta och koll lite på mitt trumljud. 😛

Redigerat av djonas
Postat
riktigt snyggt och bra lirat ekta Dream Theater :rolleyes: gillar allt va är det du har spelat in guran pod mickning ellr ? lätt en tia här

Dream Theater är min absolut största inspirationskälla. Jag har faktiskt lajnat gitarren via min effektbox G7 guitar FX, processor/preamp från digitech. Den har nog typ 7 år på nacken men icke att jag gör mig av med den. :rolleyes:

Mvh / djonas

Postat
Hm... jag lyssnar INTE på sån här musik .

Men om jag säger att tom JAG lyssnade igenom hela låten... är det ett bra betyg då ?😆

jag blev imponerad..

trummorna helt programmerade eller har du några trumsynthar ?

/Perrra

Att t.o.m. DU lyssnade igenom hela låten....hehe yes det är ett mkt fint betyg. 😉

Trummorna är helt och hålllet programmerade i Cubase SX.

Mvh / djonas

Postat

oj, oj, oj inte dåligt!!! Bland det bästa jag hört här på forumet. Inte något fan av genren, men det här får bli en femma ändå!

Forsätt så här! 😄

Postat

Först tänkte jag "men va fan det här har han gjort färdigt för länge sedan"!!! 😠 Sedan såg jag bumpen... :rolleyes:

I alla fall kan jag säga att jag haft låten i min mp3-spelare i ett par månader nu. Den är väldigt grym! Det är för många detaljer jag diggar för att jag ska börja lista dem så här dags! 😎

Postat
Snygg låt och bra ljud härligt lirat. Men tycker det blir lite långt och tråkigt, lite sång hade gjort susen tycker lilla jag.

Hehe yes kanske ska se om det är nån här på forumet som har lust att lägga lite pipa. 😆

Instämmer med skaran fans ...kanon bra lirat o bra låt även utan sång=) Lite mer volym på solo gitarren kanske?

Klockren 5:a

Yes mer volym på sologuran håller jag med om så här vid närmare lyssning. Anledning till det tror jag ligger i att mixningen skett med hörlurar.

Mvh / djonas

Postat

OJ! 😆

Tacksam för den som nu bumpade upp tråden för den här låten har jag totalmissat. Grymt bra! Gillar soundet, stilen, allt (utom den låga sologitarren 😉 ).

En klar femma.

Postat (redigerat)
oj, oj, oj inte dåligt!!! Bland det bästa jag hört här på forumet. Inte något fan av genren, men det här får bli en femma ändå!

Forsätt så här! 😄

Oj, oj, oj...tack så mkt The Edge! 😉

Roligt att du diggar.

Först tänkte jag "men va fan det här har han gjort färdigt för länge sedan"!!! 😏 Sedan såg jag bumpen... 😄

I alla fall kan jag säga att jag haft låten i min mp3-spelare i ett par månader nu. Den är väldigt grym! Det är för många detaljer jag diggar för att jag ska börja lista dem så här dags! 😄

Hehe roligt att du tycker om den. 🙂

Du får gärna lista "precis alla" 😛 detaljer om du orkar....har varit grymt kul att få höra. 😉

Mvh / djonas

Redigerat av djonas
Postat
OJ! 😛

Tacksam för den som nu bumpade upp tråden för den här låten har jag totalmissat. Grymt bra! Gillar soundet, stilen, allt (utom den låga sologitarren 🙂 ).

En klar femma.

Tack så mkt BaldByChoice! :=)

Hehe det var ju jag som bumpade upp tråden. 😄 Mitt lilla ego fick sig en liten flipp.😛

Mvh / djonas

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.